به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در آیین برافراشتن بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی در باغ موزه دفاع مقدس افزود: ملت ایران نه تنها از جنگ نهراسید بلکه آن را به مدرسه ای از عشق، ایثار و کلاسی از همدلی، وحدت و کانونی برای افزایش اقتدار تبدیل کرد.
وی اظهار کرد: در روزهای آغاز این انقلاب عده ای تصور می کردند عمر این انقلاب کوتاه خواهد بود و انقلاب مقابل تهدیدها نمی تواند دوام آورد و خیلی زود شاهد فروپاشی نظام خواهند بود.
شهردار تهران افزود: علیرغم خواست و تمایل بدخواهان، نظام جمهوری اسلامی با صلابت و قدرت مقابل همه کارشکنی ها ایستادگی کرد و مسیر خود را همانطور که امام راحل ترسیم کرده بود، طی کرد.
نجفی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی مقابل همه چالش ها، دشواری ها و مشکلات ایستاده و راه خود را به سمت دسترسی به استقلال کامل کشور و آزادی کامل مردم دنبال خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در همه دنیا برای اداره کشور مسائل و مشکلاتی وجود دارد خاطرنشان کرد: به فرمایش امام خمینی (ره) تا زمانی که مردم در صحنه حضور دارند انقلاب پابرجا خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پرچم همواره نماد چندگانه همدلی، همراهی، وحدت، دوستی و مبارزه علیه ظلم و ستم بود، یادآور شد: رنگ سبز پرچم جمهوری اسلامی نماد سازندگی، توسعه و پیشرفت، رنگ سفید نماد صلح و آرامش و گرایش ملت ایران به صلح طلبی و رنگ قرمز نماد صلابت و قدرت مقابل ظلم و ستم است.
شهردار تهران افزود: این پرچم در دوران جمهوری اسلامی به نام الله مزین شد و 22 الله اکبر اطراف پرچم همواره 22 بهمن را برای ایرانی به یادگار خواهد گذاشت.
پرچم جمهوری اسلامی ایران با وزن 200 کیلوگرم، 1008 مترمربع مساحت، بر پایه 150 متری روز یکشنبه با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی، محمدعلی نجفی شهردار تهران، جمعی از معاونان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در باغ موزه دفاع مقدس برافراشته شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/9353/7245//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.