به گزارش ایرنا، ستار محمودی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از مجتمع آبرسانی شهید تهرانی شهرری که با حضور استاندار انجام شد، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم با آبرسانی به 4 هزار روستای کشور توانسته رکورد خدمت رسان در این حوزه را به نام خود ثبت کند.
وی ادامه داد: دولت دوازدهم اگر بتواند بودجه 300 میلیون دلاری آب شرب شهری را در سال های آتی تامین کند شاهد جهش بزرگی در این حوزه نیز خواهیم بود.
محمودی در ادامه یکی از نشانه های بارز مردمی بودن هر حکومتی را تامین نیازهای اولیه شهروندان آن کشور برشمرد و عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس خود به نیازهای اساسی مردم بخصوص در مناطق محروم و روستاها عنایت ویژه ای داشته است به طوری که از ابتدای انقلاب تاکنون اکثر روستاها کشور از نعمت آب سالم و لوله کشی برخورد دار شده اند.
وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب جمعیت ایران 35 میلیون نفر بود که 70 درصد آن در روستاها ساکن بودند، یادآور شد: امروز جمعیت کشور 80 میلیون نفر است که 70 درصد آن در شهرها زندگی می کنند و بر اساس توجه ویژه نظام اسلامی تمامی شهرهای ایران از آب شرب سالم برخوردار هستند.
محمودی شاخص امید به زندگی در زمان قبل از پیروزی انقلاب را 54 تا 56 سال عنوان کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با توجه ویژه به زیرساخت ها و خدمات زیر بنایی مانند خدمات برق، آب و فاضلاب در اقصی نقاط ایران اسلامی توانسته شاخص امید به زندگی را در میان افراد جامعه به 74 تا 78 سال برساند که این خود شاخص بزرگی است.
وی تصریح کرد: شاخص های هیچ کشوری در منطقه از لحاظ خدمات رسانی به مردم مانند جمهوری اسلامی ایران نیست و این از نگاه و توجه ویژه حاکمیت ایران به مردمش حکایت دارد.
مجتمع آبرسانی شهید تهرانی امروز- یکشنبه - با حضور مقیمی استاندار تهران، محمودی قائم مقام وزیر نیرو، پوررجب مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان تهران، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان استانی در شهرستان ری به بهره برداری رسید.
این مجتمع به 200 هزار نفراز ساکنان 20 روستای شهرستان ری در بخش های مرکزی و قلعه نو آب شرب گوارا می دهد.
3218/7247/6003
خبرنگار: امیر جعفری و امین کمالی فر ** انتشار: روح الله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.