به گزارش ایرنا، آیین نمادین نواختن زنگ انقلاب با حضور جمعی از مسئولان در مدرسه راهنمایی فاطمه شعبان شهر دماوند نواخته شد.
حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در این مراسم ضمن گرامیداشت این ایام اظهار کرد: دانش آموزان به ویژه دانش آموزان شهرستان دماوند در دوران انقلاب و بعد از آن همواره همدلی و همراهی خود را نسبت به آرمان های انقلاب، امام راحل و شهدا نشان داده اند و امروز نیز لازم است این راه به دست نسل های آینده حفظ وماندگار شود.
وی ادامه داد: باتوجه به اغتشاشات اخیر و جسارتی که به پرچم ایران اسلامی شد، امروز دانش آموزان با برافراشتن پرچم ایران در مدارس بار دیگر یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی را که برای حفظ این پرچم، جان خود را فدا کردند، زنده نگاه داشتند.
این مقام مسئول گفت: دانش آموزان نسل های آینده کشور هستند و لازم است آنان را با اهداف اصلی انقلاب که استقلال ،آزادی و تحقق احکام اسلام است، بیشتر آشنا کنیم زیرا آنان ادامه دهندگان راه همان جوانانی هستند که در پیروزی انقلاب حماسه آفریدند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: این ایام یادآور حماسه آفرینی مردم سربلند ایران اسلامی است که با رهبری امام راحل آغاز و در 22 بهمن سال 57 به پیروزی نهایی رسید.
مهرداد پورفتحی با بیان اینکه زنده نگاه داشتن این ایام و انتقال آن به نسل های آینده ضروری است، گفت: اقتدار و عظمت کنونی ایران اسلامی مرهون مجاهدت شهیدان و ایثارگری های جوانان این مرز و بوم بوده و هست و آموزش و پرورش به عنوان متولی فرهنگ تعلیم و تربیت در بیان آموزه های انقلاب و اسلام به نسل آینده نقش بسزایی دارد.
وی با بیان کرد: استکبار ستیزی باید همواره سرلوحه کار دانش آموزان قرار گیرد زیرا ایران اسلامی همواره به واسطه دشمنی ها و توطئه های آنان با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده ولی به همت و همدلی مردم این کشور با عزت و سربلند است.
در این مراسم برنامه های ویژه ای همچون پخش سرود ملی، اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی و همخوانی سرودهای انقلابی و ... برگزار شد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.