محسن هاشمی رفسنجانی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره ناکافی بودن اقدامات گذشته برای احیای بافت های فرسوده، افزود: نبود روش ها و راهکارهای موثر تشویقی موجب شده تا در جذب سرمایه گذار برای نوسازی و احیای بافت فرسوده شهر تهران، موفق نشویم.
وی با اشاره به نارضایتی سرمایه ‌گذارانی که در نوسازی بافت های فرسوده شهر مشارکت کرده اند، پیشنهاد کرد، مشوق های جدیدی با همکاری وزارت راه و شهرسازی، شهرداری، شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای شهر برای
جذب سرمایه در فرآیند نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران ارائه شود.
هاشمی گفت: از این طریق می توان ضمن بررسی تخصصی مشکلات احیای بافت فرسوده و زمینه سازی برای جذب سرمایه‌گذاران، راهکارها و روش های موثر و عملی مرتبط را در کمیسیون کلانشهرهای دولت، شورای عالی استان ها و یا شهرداری، شورای شهر و مجلس شورای اسلامی تصویب کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه موانعی برای جذب سرمایه گذار در بافت های فرسوده وجود دارد، افزود: مجانی بودن انشعابات آب، برق و گاز، دادن یک طبقه تراکم اضافه پس از تجمیع ریز دانه ها و اعطای وام با بهره بالا منجر به جذب و رضایتمندی سرمایه‌گذاران برای مشارکت فعال دراین حوزه نشده است.
وی با اشاره به اینکه روش اعطای تسهیلات بافت فرسوده باید مورد بازبینی قرار گیرد، گفت: باید نظرات سرمایه‌گذاران دراین خصوص مورد توجه قرار گیرد و راه حل جدیدی مطرح کرد.
هاشمی ادامه داد: با تخریب بافت فرسوده و احداث شهرک هایی مناسب با بهره مندی از تمامی امکانات رفاهی، خدماتی، فرهنگی و آموزشی می توان سرمایه گذاران را برای مشارکت فعال در نوسازی بافت های فرسوده تشویق کرد.
خبرنگار: عاطفه نژاد سالاری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9353/7243**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.