عباسعلی باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بهره مندی از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان براساس ماده 28 اساسنامه این دانشگاه و خرید خدمات آموزشی را از دیگر راه های جبران کمبود نیرو در بعضی از رشته ها به مخصوص فنی و حرفه ای و کاردانش عنوان کرد.
وی گفت: در حوزه نیروهای حق التدریس جدید، اگر افرادی واجد شرایط قانونی باشند، به عنوان حق التدریس از آنان بهره مند خواهیم شد.
باقری درباره سه ساله شدن دوره فنی و حرفه ای و کاردانش در سال تحصیلی آینده با توجه به استقرار سیستم 3-3-6 و کمبود فضای آموزشی در این حوزه افزود: ما در این حوزه با کمبودی مواجه نیستیم و براساس پیش بینی تغییرات در سیستم آموزشی، فضای هنرستان هایی را که خالی بود، حفظ کردیم به عنوان مثال در مدرسه ای با ظرفیت حدود 300 نفر، 120 دانش آموز تحصیل می کنند که این مدرسه در سال آینده هم به فعالیت خود ادامه می دهد.
مدیرکل آموزش و پررش شهر تهران با اشاره به اینکه به صورت کلی وضعیت فضای آموزشی در شهر تهران مناسب نیست، اظهار کرد: این شهر از لحاظ فضای آموزشی جز فقیرترین استان کشور است و بیش از نیمی از مدارس تهران نیازمند تخریب و بازسازی است.
به گزارش ایرنا، در شهر تهران حدود یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 4 هزار و 200 مدرسه دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند که از این تعداد 2 هزار و 500 مدرسه دولتی و مابقی غیردولتی است.
ساختار آموزشی 3- 3 - 6 از سال تحصیلی 91 - 90 با استقرار پایه ششم آغاز شده که امسال پایه یازدهم مستقر شده و سال آینده (98 – 97) با استقرار پایه دوازدهم، دوره پیش دانشگاهی از نظام آموزشی حذف و پایه دوازدهم مستقر خواهد شد.
علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حذف دوره پیش دانشگاهی در سال تحصیلی 98-97 و استقرار پایه دوازدهم در سیستم آموزشی گفت: این پایه تحصیلی میزبان حدود 900هزار دانش آموز خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در پایه دوازدهم، جمعیت دانش آموزی بیش از 2برابر خواهد شد، افزود: فضای آموزشی و نیروی انسانی مورد نیاز هم 2برابر خواهد شد که این موضوع یکی از پیچیدگی هایی است که ما با آن مواجهیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت تحصیلی دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش با استقرار ساختار آموزشی 3-3-6 اظهار کرد: این دانش آموزان، پیش از این در پایه سوم متوسطه مدرک دیپلم گرفته و از نظام آموزشی خارج می شدند که با استقرار ساختار جدید آموزشی، دوره تحصیلی دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش 12ساله شده است.
وی با بیان اینکه با استقرار ساختار جدید آموزشی، حدود 350هزار دانش آموز فنی و حرفه ای و کاردانش در پایه دوازدهم تحصیل خواهند کرد، افزود: براین اساس باید نیروی انسانی، هنرآموز، امکانات و تجهیزات و فضای آموزشی جدید را پیش بینی کنیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.