به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین مقیمی در نخستین جلسه شورای معادن استان تهران اظهار کرد:این شورا می تواند با فعال کردن معادن وصنایع معدنی، محصولات معدنی استان تهران را به سایر کشور های جهان صادر کند.
وی با تاکید بربخش معدن به عنوان سرمایه ملی درهرکشورخاطر نشان کرد: تجهیز و استخراج،صنایع تبدیلی، صادرات، حفظ و نگه داری ذخایروتبدیل به احسن کردن و توجه به نیروی انسانی جزوظایف و نشانه های جامعه پیشرفته است.
استاندار تهران ادامه داد: در مقایسه با سال 65،حجم نیروی متخصص ،فارغ التحصیلان و تکنسین های معدنی 40 تا 50 هزار نفر افزایش داشته است.
به گفته وی ذخایر معدنی ایران بیش از یک هزار و 600 میلیارد تومان ارزیابی می شود که تا کنون 30 درصد از ظرفیت معادن کشور شناسایی شده است.
مقیمی مهم ترین موارد در دستور جلسه این شورا را شناسایی ذخایر،یافتن و بهره برداری معادن فعال استان تهران( به غیر از معادن شن و ماسه) دانست و افزود: پشتیبانی از بخش معدن کاران، صنایع تبدیلی و استخراج و جلوگیری از خام فروشی و فعال کردن صادرات مواد معدنی در زمینه محصولات غیر نفتی از دیگر موارد مهم این جلسه است.
به گفته مقیمی یکی از اولویت های ایجاد 126 هزار فرصت شغلی بوده که توسعه معادن ظرفیت قابل توجهی را در این خصوص دارد.

*29 میلیارد دلارسرمایه گذاری هدف بخش معدن است
نعمت الله ترکی در ادامه جلسه شورای معادن استان گفت: هدف ما سرمایه گذاری 29 میلیارد دلاری در بخش معدن است چراکه در 5 سال گذشته این بخش تعطیل بود.
وی با بیان اینکه در این شورا درنظر داریم در بخش معدن سرمایه گذاری خوبی صورت گیرد، اظهارداشت : 30 میلیون تن ذخایر مس در ایران وجود دارد و کشورمان از این حیث 4 درصد معادن جهان را در اختیار دارد.
ترکی در خصوص توسعه معادن شن و ماسه اظهار کرد: توسعه معادن جدا از این موضوع است و معادن شن و ماسه استان تهران را نیز ساماندهی خواهیم کرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان اظهار کرد: با تشکیل این شورا وضعیت معادن را در برنامه کوتاه مدت و میان مدت ساماندهی کرده و بر مبنای آن تصمیم نهایی گرفته می شود.
ترکی گفت: ظرف یک الی 2 ماه آینده بررسی و شناسایی ها انجام خواهد شد و در جلسه آینده برنامه معادن استان( درسال 97) تشریح می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.