به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند که با حضور اعضای شورا در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دهه مبارک فجر بهترین فرصت است تا کارکردها و خدمات ارائه شده در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم بیان شود.
امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه نقش شورای فرهنگ عمومی در ترویج باورهای انقلابی همچون فرهنگ ایثار و شهادت، حمایت از مستضعفان، گسترش فرهنگ نماز و زکات و سواد آموزی، بهداشت و درمان، شورای اسلامی، تکریم خانواده شهدا، گسترش ورزش و... بسیار تاثیرگذار است، گفت: امروز آنچه بیش از پیش اهمیت دارد، عزت، استقلال و آزادی کشور است و با توجه به شرایط کنونی داشتن برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت ضروری است.
این مقام مسئول عنوان کرد: داشتن برنامه یکساله و بررسی آسیب های اجتماعی و مسائلی همچون اصراف، اخلاق، تکریم ارباب رجوع، حقوق شهروندی، طلاق و ازدواج، فرزند آوری و استحکام خانواده می تواند به کاهش مشکلات جامعه کمک کند.
امام جمعه شهرستان دماوند ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(ع) را فرصتی برای بیان معارف فاطمی دانست و گفت: الگو زنان ما در عصر حاضر و در همه اعصار حضرت فاطمه هستند و باید بتوانیم در این زمینه در شهرستان بیشتر کار کنیم و با توجه به ریشه های دینی که بانوان شهرستان دماوند دارند قدم های مناسبی برداریم.

**برنامه های دهه فجر باشکوه تر برگزار شود
مجید صفری، سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند با تاکید بر باشکوتر برگزار شدن برنامه های دهه مبارک فجر، گفت: با توجه به اتفاقات اخیر و وجود حساسیت‌ها نسبت به کشور از سوی غرب، لازم است با برگزاری برنامه های ویژه و توجه به مطالبات مردم، دهه فجر امسال را باشکوه تر برگزار کنیم.
وی ادامه داد: تمهیدات لازم جهت برگزاری پرشور راهپیمایی 22 بهمن و برگزاری جشن های بزرگ انقلاب ضروری است.

**70درصد از مصوبات شورای فرهنگ عمومی سال جاری محقق شد
محمود پوردیوان بیگی مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت ایام مبارکه دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: توجه به موضوعات فرهنگی دهه فجر و گرامیداشت و تکریم این ایام، گرامیداشت ایام فاطمیه و ترویج فرهنگ تکریم زن و جایگاه بانوان در خانواده، شهر و جامعه و گرامیداشت هفته زن از جمله مصوبات این جلسه است.
این مقام مسئول با بیان اینکه 70 درصد مصوبات سال جاری شورای فرهنگ عمومی محقق شده است، گفت: تحقق ساخت فیلم شهید سجادیان و خانواده وی، غبارروبی مساجد و تکریم مساجد و آماده سازی مساجد برای ماه رمضان، استقبال از مراسم های عزاداری، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی،اختصاص قطعه زمینی برای شبیه خوانی توسط شورا، ترویج فرهنگ بصیرت و برگزاری مسابقات ورزشی و کتاب خوانی سیره امام راحل و ... از جمله این مصوبات بود.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.