به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان تهران گفت: اگر موفق شویم که آلودگی هوای تهران را کم کنیم وظیفه خود را انجام داده ایم و منتی بر روی مردم نداریم.
وی بر مقاوم سازی و ساخت اساسی ساختمان های استان تهران تاکید کرد و افزود: امروز دنیا با ساخت ساختمان های مقاوم و مستحکم به مبارزه با زلزله روی آورده است و کشور ما که بر روی گسل قرار گرفته است بیشتر باید به این مهم توجه کرد.
مقیمی گفت: به معاون عمرانی و همه فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران استان تهران تاکید کرده ام که به هیچ وجه به ساختمان های غیرمقاوم و غیراصولی مجوز و پایان کار ندهند.
وی با تصریح بر اینکه در این زمینه به هیچ سفارشی توجه نکنند گفت: ساختمان های غیرمقاوم به قتلگاه صاحبان این ملک تبدیل خواهد شد.
مقیمی گفت: حاشیه نشینی و توجه به بافت فرسوده باید در دستور کار معاون عمرانی جدید استانداری قرار بگیرد و در این مسیر به همراهی و کمک شهرداران نیاز است.
وی گفت: توسعه حمل و نقل عمومی و ساماندهی ترافیک شهری و همچنین توجه به قانون ششم توسعه و رفع آلودگی هوای تهران باید از مهمترین برنامه های معاون عمرانی استانداری تهران باشد.
استاندار تهران با بیان اینکه ارتقای مدیران در استانداری بر اساس شایسته سالاری خواهد بود افزود: معتقدم افراد باید پلکانی رشد کرده و مرحله به مرحله به مراحل بالای مدیریتی دست پیدا کنند و این سیاست را در دستور کار قرار می دهم.
مقیمی همچنین با اشاره به ضرورت مشارکت همگانی در راهپیمایی 22 بهمن و گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: مدیران مراقب باشند تا با خدمت رسانی شایسته رضایت مردم را در همه امور جلب کنند.
معاون عمرانی استانداری تهران نیز در این نشست قانونمداری و توجه به حقوق شهروندی را از سیاست های اصلی خود در مسیر فعالیت ذکر کرد و افزود: نباید در توسعه عمرانی استان تهران از مقوله محیط زیست غافل شویم.
احمد تواهن گفت: تهران 51 درصد درآمدهای مالیاتی کشور را تامین می کند اما در تخصیص بودجه به مانند سایر استان ها در نظر گرفته می شود.
وی گفت: 17 درصد جمعیت کل کشور ساکن استان تهران هستند که این نشان دهنده بارگزاری نامناسب جمعیتی در این استان است.
هفتمین نشست شورای اداری استان تهران با دستور کار معارفه و تکریم معاون عمرانی استانداری تهران با حضور افشانی معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور، محمد حسین مقیمی استاندار تهران، معاونان، مدیران ادارات استان تهران، فرمانداران، شهرداران و بخشداران شهرستان های استان تهران برگزار شد.
در این نشست از خدمات حسن کریمی معاون سابق عمرانی که به عنوان معاون وزیر ورزش و جوانان منصوب شده است قدردانی و احمد تواهن که پیش از این مدیر کل دفتر فنی استانداری تهران بود به عنوان معاون عمرانی معرفی شد.
خبرنگار: محمد بیدارمنش**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/6139//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.