به گزارش ایرنا ، محمد حسین مقیمی روز دوشنبه درسفر یک روزه به شهرستان ورامین که به منظور شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران صورت گرفت ، با حضور در کارخانه های قند که پس از 2 سال تعطیلی به همت دولت بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرد ، در جریان روند فعالیت تولیدی این کارخانه قدیمی ورامین قرار گرفت.
استاندارتهران همچنین با حضور در کارخانه شیروارنا ورامین که مدتی است به دلیل مشکلات اقتصادی با مشکل تولید مواجه است ، از نزدیک با مسئولان این کارخانه دیدار و راهکارهایی برای رفع مشکلات این کارخانه ارائه کرد.
استاندار تهران در جریان این بازدید گفت: مسئولان وظیفه دارند تا زیرساخت های مربوط به فعالیت واحدهای تولیدی را فراهم کرده و موانع موجود بر سر راه تولید را برطرف کنند.
مقیمی افزود : تولید کنندگان بخش خصوصی باید تمام وقت و تمرکز خود را صرف فعالیت های اقتصادی و تولید کرده و وقت خود را برای دیگر کارها هدر ندهند.
کارخانه وارنا روزانه ظرفیت تولید 100 هزار تن محصولات لبنی را دارد ولی در ماه های اخیر به دلیل پاره از مشکلات اقتصادی ، فعالیت آن با ظرفیت اندک ادامه پیدا می کند.
کارخانه قند ورامین نیز در 2 سال گذشته به دلیل مشکلاتی که در تأمین مواد اولیه و شکر خام داشت ،تعطیل شده بود.
با برگزاری جلسات مشترک متعدد با حضور فرماندار شهرستان ورامین، وزیر صنعت ، معدن و تجارت وقت و مسئولان وزارت صنعت ،زمینه تأمین شکر خام از 2 منبع داخلی و واردات فراهم شد و علاوه بر تأمین 40 هزار تن شکر خام از منابع داخلی، مجوز واردات 40 هزار تن شکر خام برای کارخانه قند ورامین به شرط صادرات محصول تولیدی نیز صادر شده است.
با راه اندازی مجدد این کارخانه ، 170 نفر بار دیگر به کار مشغول شدند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.