به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی حوزه عمران و آمایش سرزمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد، گفت: بیش از 20 سال است که وضعیت فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر تعیین تکلیف نشده و این امر محیط زیست منطقه را به واسطه انباشت فاضلاب با خطر مواجه کرده است.
به گفته وی، فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر مملو از فلزات سنگین است و بار میکروبی بالایی دارد و در اسرع وقت باید نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.
مقیمی تأکید کرد: در این راستا تمامی واحدهای صنعتی چرمشهر، 6 ماه فرصت دارند تا وضعیت پیش تصفیه خود را مشخص و مجوز محیط زیست را دریافت کنند.
وی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی نیز موظف است ظرف مدت 6 ماه، محلی را برای دفن بهداشتی پسماندهای تولیدی واحدهای چرم با هماهنگی اداره محیط زیست شهرستان ورامین تعیین کند.
استاندار تهران یکی از راه های کمک به توسعه سیستم فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر را ارائه تسهیلات از محل صندوق عوارض سالامبور اعلام کرد و از مسئولان خواست تا نسبت به امکان سنجی استفاده از اعتبارات این محل اقدام کنند.
وی گفت: توسعه صنعت چرم بعد از تولید سالامبور از اولویت های استان تهران است و باید از محل صندوق ذخیره ارزی، تسهیلات مناسب در اختیار تولید کنندگان این بخش قرار گیرد.
مقمیمی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید تا سرحد توان برای عملی شدن مصوبات تلاش کنند.
خبرنگار: سید حسن میری
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.