به گزارش ایرنا ، مسعود مرسل پور روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار کرد: هر یک از دستگاه ها به صورت جزیره ای اقداماتی را انجام می دهد که این امر باعث می شود تا به درستی از ظرفیت های موجود در شهرستان برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار استفاده نکرد.
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات شهرستان در ایجاد فرصت های شغلی ، نداشتن آمار مناسب و دقیق از میزان تسهیلات بانکی است که برای ایجاد شغل به واحدهای تولیدی ارائه شده، این تسهیلات برای اشتغال است و نباید برای کار دیگری از آن استفاده کرد.
مرسل پور با اشاره به راه‌اندازی سامانه کارا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این سامانه به منظور ارائه تسهیلات بانکی برای روستائیان، عشایر و اشتغال فراگیر راه اندازی شده و تمامی دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند تا با اطلاع‌رسانی مناسب، واجدین شرایط را به ثبت نام در این سامانه ترغیب کنند.
وی گفت: برخی از بانک های عامل ارائه دهنده تسهیلات در شهرستان قرچک مستقر نیستند و مسئولان وظیفه دارند تا در این خصوص پیگیری های لازم را از طریق مسئولان استانی انجام دهند.
مرسل پور تأکید کرد: با توجه به دستورالعمل اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در سامانه کارا، امور بانوان فرمانداری با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به برگزاری جلسه توجیهی برای بانوان کارآفرین شهرستان اقدام کند.
فرماندار قرچک همچنین با اشاره به اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: این طرح شرایط مناسبی را برای کارفرمایان صاحبان صنایع ایجاد کرده تا در یک بازه زمانی مشخص ، با استفاده از تسهیلاتی که دولت در اختیار آن ها قرار می دهد، نیروی کار مورد نیاز خود را تربیت کنند و افراد جویای کار نیز به شغل مورد نیاز خود برسند.
شهرستان قرچک با بیش از 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار : سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.