به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد روشنی اظهار کرد:ششمین جشنواره مشکات با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام در مدیریت یکپارچه آموزش های شهروندی و توسعه این برنامه ها، جلب مشارکت خلاقانه و فعال شهروندان در اداره بهتر شهر و ارتقای فرهنگ شهروندی از ابتدای دی ماه امسال در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران آغاز شده است.
وی گفت: جشنواره آموزشی و ترویجی مشکات فرصت و شرایطی را مهیا می کند تا شهروندان در چارچوب آن اندکی به مسائل، مشکلات، نگرانی ها و آرزوهای خود برای محله و شهر بیندیشند و نتایج اندیشه ها و خواست‌های خود را برای تحقق محله ای مطلوب با شهروندانی متعادل و دارای فرهنگ و اخلاق شهروندی در قالب ها و موضوعات جشنواره بیان کنند.
مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تاکنون در منطقه 13 تهران با حدود 11 هزار اثر، بیشترین آثار به دبیرخانه ششمین جشنواره مشکات ارسال شده، افزود: پس از این منطقه، مناطق 12 و 14 تهران در رتبه های بعدی قرار دارند.
روشنی، مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره مشکات را تا پایان دی ماه اعلام و تاکید کرد: فراخوان شرکت در این جشنواره در تمامی مناطق 22 گانه شهرداری و 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران منتشر شده تا تازه ترین آثار ترویجی و آموزشی شهروندان تهرانی با محور تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی دریافت شود.
وی، جامعه مخاطب ششمین جشنواره مشکات را گروه های سنی 7 تا 12 سال و 13 سال به بالا عنوان کرد و افزود:کودکان کمتر از 7 سال و 7 تا 9 سال در رشته نقاشی، 10 تا 12 سال به صورت فردی در رشته های نقاشی و خاطره نویسی و به صورت گروهی در بخش های جانبی سرود و تئاتر دانش آموزی می توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.
مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اعلام شرکت نوجوانان 13 تا 15 سال در رشته های نقاشی، عکاسی و خاطره نویسی گفت: جوانان 16 سال به بالا می توانند به صورت فردی در رشته های کاریکاتور، عکاسی، گزارش تصویری، شعر و داستانک و به صورت گروهی با ساخت فیلم کوتاه یا انیمیشن در جشنواره امسال شرکت کنند.
روشنی افزود: شرکت کنندگان باید آثار خود را پس از ثبت در سامانه، به سرای محله خود تحویل دهند که پس از داوری های صورت گرفته به ترتیب برگزیدگان محله و منطقه مشخص و طی برنامه ای جداگانه مورد تقدیر قرار می گیرند.
وی با اشاره به تولید آثار و محتواهای ارزشمند توسط شهروندان در جشنواره مشکات خاطرنشان کرد: این آثار ارزشمند، گویای نیازمندی های آموزشی شهر و محله های ماست که باید مورد توجه مدیران و برنامه ریزان مدیریت شهری قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به موضوع «شهر ایمن؛ مباحث زیست محیطی» در ششمین جشنواره ترویجی و آموزشی مشکات گفت:این موضوع در راستای صرفه جویی آب و انرژی، مدیریت پسماند و کاهش آلودگی از سوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست مدیریت و اجرا می شود.
به گفته روشنی، در این جشنواره موضوعاتی همچون «فرهنگ رانندگی؛ حقوق و تکالیف عابرین» و «زیبایی شناسی شهری؛ معماری ایرانی اسلامی» نیز به ترتیب توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت معماری و شهرسازی اجرا می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.