تقی کهوریان روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک آذربایجان غربی افزود: این خیابان ها شامل خیابان امام (ره)، شهید امینی، عطایی، شهید بهشتی، خیام، شهید کشتگر، سرداران، کاشانی، شهید مدنی و شهید منتظری است.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن همه مراکز آموزشی غیردولتی که در این خیابان ها راه اندازی شده است نیز باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تغییر مکان اقدام کنند.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات این بخش، مشکل فرهنگی در خصوص لزوم ثبت نام کودکان در مراکز آموزشی خیابان هایی نظیر شهید بهشتی (دانشکده) است که این امر مشکلات ترافیکی این خیابان ها را بسیار زیاد کرده و قفل ترافیکی ایجاد می کند.
وی ادامه داد: مراکز آموزشی باید با توجه به ظرفیت خیابان ها راه اندازی شود تا مشکل امروز خیابان هایی نظیر مدنی و دانشکده به دیگر خیابان ها نیز تعمیم نیابد.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: شورای ترافیک بر حسب مصالح عمومی، طرح های روان سازی ترافیک را تصویب می کند که این مصوبات باید با جدیت بیشتری از سوی مسئولان پیگیری و اجرا شود.
فرماندار ارومیه نیز در این جلسه اظهار کرد: 156 مرکز آموزشی در محدوده 10 خیابان مرکزی شهر فعالیت می کند که از این تعداد 44 مرکز غیرمجاز است.
عباس حسن خانی افزود: حدود 80 درصد مدارس غیرانتفاعی در این خیابان ها راه اندازی شده که این امر مشکلات بسیاری را برای مردم این مناطق، شهروندان و مسئولان حوزه ترافیک ایجاد کرده است.
سرهنگ سعیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی هم با بیان اینکه در سال 91 حدود 470 هزار دستگاه در استان تردد می کرد، اضافه کرد: این تعداد در سال جاری به 870 هزار دستگاه رسیده و ارومیه پس از تهران، دومین شهر دارای تراکم خودرو در کشور است.
پیمان آرامون مدیر حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از مصوبات این شورا اظهار کرد: 95 مورد اصلاح هندسی در 2 سال گذشته در شهر ارومیه مصوب و اجرا شده و 14 طرح دیگر نیز در سه ماه آینده اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه همواره با مشکل ترافیک روبرو بوده و در ساعاتی از روز از جمله ابتدای صبح، زمان ظهر و عصر به خاطر آغاز و پایان وقت مدرسه، ترافیک بسیار زیادی در شهر حکمفرماست.
ارومیه 750 هزار نفر جمعیت دارد و تعداد خودروهای این شهر به بیش از 300 هزار خودرو می رسد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.