به گزارش ایرنا، در سی و هفتمین جلسه علنی شورای پنجم شهر یک فوریت لایحه اخذ عوارض در طرح جدید ترافیک مورد بررسی اعضا قرار گرفت و یک فوریت آن با 13 رای به تصویب رسید.
محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه این لایحه در صحن شورا گفت: طرح ترافیک در حل مسئله آلودگی هوا و روان سازی ترافیک موثر نبوده و در دوره مدیریت قبلی نیز شاهد بودیم که 42 درصد سهمیه‌ها افزایش یافت و این سهمیه‌ها عادلانه نبوده است.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح درآمد شهرداری افزایش نمی یابد، ادامه داد: با حمایت اعضای شورا و با اجرای این طرح 20 درصد از بار ترافیک کاسته و به توزیع عدالت در شهر کمک می‌شود.
پس از استماع نظرات موافق و مخالف در خصوص این لایحه، در نهایت یک فوریت لایحه مذکور با 13 رای به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
به گزارش ایرنا، درحال حاضر 2 طرح «محدوده ترافیکی» و «زوج و فرد خودرو» در سطح شهر تهران اجرا می شود.
خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک نیازمند داشتن مجوز(آرم ترافیک) هستند و تردد خودروها در محدوده زوج و فرد نیز براساس آخرین رقم سمت راست پلاک خودروها می باشد.
به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری و شورای شهر تهران معتقد به حذف طرح ترافیک سالانه فعلی هستند که این موضوع باید به تایید شورای عالی ترافیک برسد.
همچنین معاون شهردار تهران نیز گفته که اگر طرح جدید تا 15 بهمن در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب برسد، از فروردین سال 97 اجرایی خواهد شد.
قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز چندی پیش با اشاره به بازنگری انجام شده در طرح ترافیک پایتخت، گفت: براساس طرح جدید شهرداری، حداقل عوارض برای ورود به محدوده طرح ترافیک 9هزار و 600 تومان و حداکثر آن 36 هزار تومان پیشنهاد شده است.
وی اظهار کرد: در خصوص محدوده طرح زوج و فرد نیز علاوه بر حذف 3 روز عبور رایگان هفته ای برای خودروهای پلاک زوج یا فرد، حداقل قیمت پایه برای تردد روزانه در این محدوده 3 هزار و 200 تومان و حداکثر قیمت 12هزار تومان محاسبه و پیشنهاد شده است.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ نیز چندی پیش با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص تغییر شیوه اجرای طرح ترافیک، گفت که طرح ترافیکی زوج و فرد سال اینده و بدون هرگونه تغییر(مانند سال جاری) در تهران اجرا می شود.
سردار محمدرضا مهماندار افزود: سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک اقشار مختلف نیز در سال آینده به قوت خود باقی است و موضوع فعلی درحال بررسی کارشناسی، تغییر در نحوه پرداخت عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک است.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام//9343 /7247 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.