به گزارش ایرنا ، حسن کریمی روز سه شنبه در بازدید از پروژه های راه سازی شهرستان های ورامین و قرچک در جمع خبرنگاران گفت: اکثر شهرهای استان تهرن به دلیل ترافیک، به احداث کمربندی نیازدارند ، پروژه هایی که اجرای آن به دلیل محدودیت های منابع مالی و معارضان با مشکلاتی مواجه شده است.
وی افزود: شهرستان ورامین نیز همچون سایر مناطق استان، با مشکل ترافیک دست و پنجه نرم می کنند که با اجرای کمربندی سوم تهران از آبیک به چرمشهر ، بخش عمده ای از این مشکلات برطرف می شود.
وی اظهار کرد: در قرچک نیز طی سال های گذشته پروژه کمربندی جنوبی این شهرستان در دستور کار قرار گرفته که چند معارض طول این مسیر تا دو ماه آینده برطرف و با تکمیل این پروژه بخش از ترافیک منطقه به آن منتقل می شود.
کریمی افزود: در جنوب شهر ورامین نیز عملیات اجرای پروژه کمربندی توسط شهرداری این شهر در دست اجراست که به دلیل محدودیت های منابع مالی و مشکلاتی که دولت در سال های اخیر در تأمین اعتبارات با آن مواجه بوده ، اجرای آن با تأخیر مواجه شده است.
وی بیان کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با مدیرکل راه و ترابری استان تهران، تلاش شده تا راهکارهای قانونی برای ایجاد منابع طراحی شود که از جمله این راه ها ، تغییر کاربری اراضی متعلق به شهرداری است تا با ارزش افزوده ای که از این محل به دست می آید ، این کمربندی اجرا و تکمیل شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران افزود : یکی دیگر از مشکلات شهرستان ورامین ، تعریض جاده ورودی شهر جوادآباد است که با هماهنگی های به عمل آمده ، شهرداری جوادآباد مجری این طرح تعیین و مقرر شد تا اداره کل راه استان نیز در این مسیر یاریگر شهرداری باشد.
وی همچنین با تأئید تکمیل پروژه راه ورامین – آبباریک گفت: مسیر ورامین – آبباریک – چرمشهر یکی از راه های مهم استان تهران و شهرستان ورامین است که این بخش از استان را به مسیر قم – گرمسار متصل می کند و به دلیل عرض کم و تردد زیاد خودرو ، همواره شاهد بروز تصادفات منجر به فوت در آن هستیم.
کریمی افزود: مسئولان استان تهران تلاش دارند تا با رفع مشکلات اعتباری پیمانکار و در صورت لزوم تغییر پیمانکار ، اجرای این پروژه را تسریع بخشیده و به سرعت طرح تعریض این مسیر مهم را به پایان برسانند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
طرح های کمربندی جنوبی قرچک و ورامین ، تعریض جاده های ورامین – آبباریک و ورامین – جوادآباد مهمترین طرح های راه سازی است که در دولت یازدهم درحال اجرا است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.