سرهنگ رضا گودرزی روز یکشنبه در ایرنا مرکز البرز گفت: استان البرز دربین استان های کشور بسیار حائز اهمیت است و مردم برای سفر درهر جای کشور یک خط مسیر خودرا جاده کرج - چالوس و یا آزادراهای این استان، انتخاب می کنند.
وی اضافه کرد: برای سفر ایمن مسافران علاوه بر حضور پررنگ پلیس باید زیرساخت ها و خدمات مختلفی که به عهده دستگاه های دیگر نیز نهاده شده، ایجاد شود درغیراین صورت اختلال در روند خدمات رسانی بوجود می آید.
رئیس پلیس راه البرز گفت: بارترافیکی در راه های البرز به ویژه درایام تعطیل بسیار زیاد می شود. در هفته آخر فصل تابستان سال جاری 11میلیون و 440 هزار و 820 تردد در این استان انجام شده که این حجم تردد در راه های کشور بی سابقه است.
گودرزی افزود: دستگاه های مسئول باتوجه به مسئولیت هایی که به آنها واگذارشده باید پای کار باشند تا از میزان خطرات احتمالی به ویژه در جاده کوهستانی کرج -چالوس کاسته شود.
وی در ادامه به ریزه کاری های موجود در کنترل جاده ها و حتی نوع آسفالتی که برای جاده ها استفاده می شود پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جاده کرج - چالوس یک منطقه کوهستانی است، باید آسفالت آن از دانه درشت و خاص استفاده شود در حالی که هم اکنون آسفالتی که برای آن ریخته شده نوع مرغوبی برای مسیرهای پیچ دار نیست و خود سبب حوادث رانندگی می شود.
فرمانده پلیس راه البرز دربخش دیگری ازسخنان خود به مزیت سیستم سپهتن اشاره کرد و گفت: نصب این سیستم در ناوگان حمل مسافر کاهش تخلفات و صدمات رانندگی را به دنبال داشته است.
گودرزی افزود: این سیستم در ناوگان حمل بار نیز درآینده نزدیک نصب خواهد شد تا تمام حرکات راننده و تردد خودرو درنظارت ماموران پلیس راه قرار گیرد.
وی به آمار شش ماه تردد و حوادث در استان البرز پرداخت و گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون 68 فقره تصادف منجر به فوت دراین استان رخ داده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد کاهش داشته است.
سرهنگ گودرزی افزود:دراین مدت 75 نفر درجاده های استان البرز براثر حوادث رانندگی جان خود را ازدست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد کاهش یافته است.
به گفته وی، از مجموع فوتی ها 6 نفر درجاده کرج -چالوس، 12نفر آزادراه تهران -کرج، 7نفر محور آسارا -کندوان، 33نفر آزادراه کرج -قزوین و 17نفرنیز درسایر محورهای بوده اند.
فرمانده پلیس راه البرز یادآورشد که همچنین طی این مدت 104 فقره تصادف منجر به جرح در این استان رخ داده که 121 نفر مجروح شدند که نسبت به مدت سال قبل 30 درصد کاهش بوده است.
وی دربخش دیگری ازسخنان خود به نقش رسانه ها در کاهش ترافیک، تصادفات و تخلفات اشاره کرد و افزود: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی موقع موجب شده که مردم بتوانند توزیع سفر کنند.
رئیس پلیس راه البرز افزود: مهمترین عامل در کاهش تخلفات و تصادفات مردم هستند که باید همکاری بیش ازپیش با پلیس را داشته باشند.
2098/1535 خبرنگار: مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.