رضا عبدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قرار داد کارخانه زباله سوز عفونی با یک شرکت خصوصی و سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران امضاء شده است و عملیات اجرایی آن بزودی شروع می شود.
وی در مورد کارخانه سه هزارو 200 تنی زباله سوز ریجکت هم گفت: ریجکت زباله هایی را شامل می شود که ارزش حرارتی دارند و از سوخت آنها انرژی الکتریسیته تولید می شودکه آگهی بین المللی جذب سرمایه گذار این کارخانه نیز داده شده است و به محض امضای این قرار داد 18 ماه تا 2 سال طول خواهد کشید تا این کارخانه به بهره برداری برسد.
وی تصریح کرد: با احداث این 2 کارخانه در آینده ای نزدیک بسیاری از معضلات زیست محیطی جنوب تهران که به واسطه بوی نامطبوع این مرکز ایجاد شده است از بین می رود.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران در مورد بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) نیز عنوان کرد: این بوی نامطبوع باعث ایجاد مزاحمت هایی برای گردشگران خارجی می شود که شایسته کشور ما نیست و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
وی افزود: تنها 15 درصد از این بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه مربوط به مجتمع پسماند آرادکوه است و 85 درصد آن مربوط به دامداری ها ،مرغداری ها و فاضلاب های واوان و جنوب تهران است که بازدید هایی از این کانون های آلودگی زیست محیطی انجام شده است و هشدارهای لازم هم داده شده است.
مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه کهریزک در کیلومتر 23 جاده قدیم تهران – قم و در جنوب کهریزک واقع شده است. این مرکز روزانه به طور متوسط هشت هزار تن انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف تولید همچون مناطق 22 گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه و ... جهت امحا و دفع به این مرکز ارسال می شود.
در حال حاضر تاسیسات مختلفی در خصوص دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند که از آن جمله می توان به واحد های پردازش، سایت هوادهی تولید کمپوست، واحد های پالایش کمپوست، سامانه ریجکت سوز و واحد تصفیه خانه شیرابه اشاره کرد.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.