به گزارش ایرنا، سعید خال عصر امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید عضو شورای شهر تهران از بهشت زهرا(س) به خبرنگار ایرنا گفت: 600 نفر از اعضای کانون تطهیر کنندگان افتخاری سازمان بهشت زهرا(س) دوره های آموزشی را طی کرده و کارت مخصوص تطهیر کننده داوطلب را دریافت کرده اند. وی ادامه داد: 400 نفر هم به صورت عضو فعال و با برنامه ریزی مشخص به صورت افتخاری و بدون نیاز مادی در سالن های تطهیر مردانه و زنانه به شهروندان تهرانی خدمات رسانی می کنند.
شهردار حرم مطهر امام خمینی(ره) عنوان کرد: کانون تطهیر کنندگان افتخاری سازمان بهشت زهرا(س) به عنوان نهادی خدماتی و فرهنگی که ظرفیت عظیمی در مواقع بحرانی شهر تهران دارد مورد استقبال بی نظیر شهروندان به ویژه نخبگان، هنرمندان و ورزشکاران قرار گرفته است.
خال در خصوص ثبت نام در کانون تطهیر کنندگان افتخاری سازمان بهشت زهرا(س) ابراز داشت: کسانی قصد دارند در این کانون ثبت نام کنند می توانند از طریق سایت سازمان بهشت زهرا(س) در فضای مجازی و یا به صورت حضوری با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی به سازمان بهشت زهرا(س) مراجعه کنند و در این امر خدا پسندانه مشارکت نمایند.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در ادامه به تشریح عملکرد این سازمان در بخش های تخصصی کفن و دفن و اقدمات فرهنگی و اجتماعی با رویکرد جدید مدیریت شهری پرداخت و گفت: مدیریت سازمان بهشت زهرا(س) با تاکید بر شعار امید، مشارکت و شکوفایی روزانه به 150 تا 200 خانواده داغدار تهرانی خدمات کفن و دفن ارائه می دهد.
خال هزینه کفن و دفن هر متوفی را بر اساس مصوبه شورای شهر 18 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان سه میلیون ریال بابت هزینه کفن و دفن است و 15 میلیون ریال نیز بابت خرید سه طبقه قبر است.
وی با بیان اینکه بالاترین قیمت قبر در بهشت زهرا(س) بر اساس مصوبه شورای شهر150 میلیون ریال است یادآور شد: سازمان بهشت زهرا(س) برای شهروندانی که توانایی پرداخت هزینه های کفن و دفن را ندارند، این خدمات را به صورت رایگان انجام می دهد.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) به وجود 90 مباشر در جهت تکریم ارباب رجوع و همراهی خانواده ها داغدار تهرانی از ابتدای کار کفن و دفن تا پایان کار اشاره کرد و ابراز داشت: روزانه 60 مباشر به طور میانگین سه خانواده داغدار تهرانی را از ابتدای کار تا پایان دفن همراهی می کنند.
گفتنی است فرهانی عضور شورای اسلامی تهران، ری و تجریش در پایان این بازدید به عضویت کانون تطهیر کنندگان افتخاری سازمان بهشت زهرا(س) درآمد.
بازدید فرهانی رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش از بهشت زهرا(س) امروز چهارشنبه با حضور سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و جمعی از مدیران و معاونان این سازمان صورت گرفت.
بهشت زهرا(س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران قرار دارد، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال 1349 خورشیدی آغاز شد،بهشت زهرا ابتدا 314 هکتار وسعت داشت که در سال 1376 بخش شمالی به مساحت 110 هکتار و در سال 1387 بخش شرقی به مساحت 160 هکتار خریداری و به آن اضافه شد. بهشت زهرا در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار نفر را در خود جای داده است.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه ** انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.