به گزارش ایرنا ، مجتبی بوربور روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری که در محل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: اشتغال ، اساس حرکت در زندگی است و بسیاری از مفسده ها به دلیل بی کاری پدید می آید.
وی افزود : دست یابی به اهداف شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال در سایه همدلی ، همکاری و تعامل تمامی دستگاه ها ، سرمایه گذاری بخش خصوصی و رفع موانع تولید محقق می شود.
وی تأکید کرد:سرمایه گذاران بخش خصوصی و کارآفرینان نباید در پیچ و خم های اداری و اخذ مجوزهای قانونی گرفتار و از فعالیت پشیمان شوند، همه وظیفه دارند تا با تسهیل امور ، بخش خصوصی را به سرمایه گذاری تشویق و ترغیب کنند.
بوربور تصریح کرد: دولت های یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای به ایجاد فرصت های شغلی در مناطق شهری و روستایی دارد و اجرای طرح های فرارگیر ، کارورزی و روستا تعاون در این راستا برنامه ریزی شده است.
وی تأکید کرد: مسئولان در صدور مجوز برای فعالیت های تولیدی لازم است تا ضمن بررسی موانع ایجاد فعالیت ، نسبت به نیاز سنجی ، مشخص شدن بازار هدف و نحوه تأمین مواد اولیه اقدام کنند.
وی با اشاره به فعالیت های منجر به ایجاد فرصت های شغلی گفت : در حوزه مشاغل خانگی ، شهرستان ورامین با ایجاد 305 فرصت شغلی ، رتبه نخست استان تهران را به خود اختصاص داده است.
معاون فرماندار ورامین افزود : در حوزه اجرای طرح کارورزی ، ورامین با ثبت نام 562 نفر رتبه سوم استان تهران را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد:در حوزه صنعت از ابتدای امسال تا کنون 300 فرصت شغلی در ورامین ایجاد شده و تا پایان سال 200 شغل دیگر در این حوزه ایجاد می شود.
بوربور گفت : در حوزه کشاورزی نیز تا کنون 345 شغل ایجاد شده و با افتتاح ده ها پروژه کشاورزی در دهه مبارک فجر به ارزش 41 میلیارد و 250 میلیون تومان ده ها شغل دیگر در ورامین ایجاد می شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.