به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، رضا قدیمی اظهار کرد: پاییز سال 95، 8 هزار و 474 نفر از افراد بی خانمان و کارتن خواب از سوی نیروهای سازمان خدمات اجتماعی جذب شدند.
وی با اشاره به اینکه جذب مردان بی خانمان و کارتن خواب پاییز امسال نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشت، گفت: این میزان در خانم ها با افزایش 2 درصدی رو به رو بود و از 598 نفر به 612 نفر افزایش پیدا کرد.
قدیمی با بیان اینکه بخشی از روند صعودی آمار جذب افراد بی خانمان و کارتن خواب به دلیل افزایش امکانات شهرداری است، افزود: پاییز سال گذشته به طور متوسط در هر شبانه روز 24 دستگاه خودرو اقدام به جذب افراد بی خانمان و کارتن خواب می کردند که این تعداد امسال به 30 دستگاه افزایش پیدا کرد.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به کاهش 18 درصدی پذیرش آسیب دیدگان اجتماعی در مددسراها اظهار کرد: پاییز 95، 114 هزار و 459 نفر را در مددسراها پذیرش کردیم که این تعداد در پاییز امسال به 93 هزار و 426 نفر کاهش یافت.
قدیمی گفت: بخشی از این کاهش به سرمای پاییز سال گذشته نسبت به پاییز امسال برمی گردد و بخش دیگر به اجرای طرح جذب معتادان متجاهر ماده 16 و استقرار آنان در کمپ های بهزیستی مرتبط است.
وی با بیان اینکه کاهش حضور کارتن خواب ها در مددسراها تنها مربوط به آمار مردان است و حضور خانم ها در مددسراها با یک درصد رشد رو به رو بود، خاطرنشان کرد: مانند گذشته مناطق 12 و 15 به ترتیب بیشترین آمار جذب بی خانمان ها را به خود اختصاص داده اند.

*کاهش 8 دهم درصدی جذب مردان متکدی
قدیمی با تاکید بر جذب مستمر متکدیان در پایتخت گفت: آمار مردان متکدی که در پاییز امسال جذب شدند نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 دهم درصد کاهش یافت این در حالی است که در گروه متکدیان زن با 4 درصد افزایش جذب رو به رو بوده ایم.
وی افزود: در دوره ای با توجه به سخت گیری هایی که نسبت به متکدیان انجام می شد، به طور ناگهانی با افزایش تعداد کودکان متکدی رو به رو بودیم.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: با اجرای طرح های برخورد با مردان متکدی، امسال با یک تغییر جنسی در زمینه تکدی گری مواجه شدیم، به طوری که نسبت به گذشته زنان متکدی بیشتری در خیابان حضور دارند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.