افشار فتح اللهی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به وجود بیش از 500 شرکت مجاز در زمینه آسانسور در استان تهران، افزود: همه شرکت های مجاز در زمینه طراحی، مونتاژ و نصب آسانسور در سایت این سازمان معرفی شده اند و شهروندان برای خرید و نصب آسانسور از این اطلاعات استفاده کنند.
وی با بیان اینکه فعالیت شرکت های غیرمجاز آسانسور تبعات و مشکلاتی برای مشتریان آنها به همراه داشته، تاکید کرد: سازمان صنعت و اداره کل استاندارد تهران روی شرکت های مجاز نظات دارند و در صورت بروز هر گونه مشکل و یا اتفاق می توان آن را پیگیری و برخورد کرد اما در مورد شرکت های غیرمجاز این امکان وجود ندارد و بسیاری از آنها قابل دسترسی نیستند.
به گفته وی، شرکت های دارای پروانه فعالیت مورد بررسی و بازرسی قرار می گیرند و در صورت ارتکاب تخلف، حذف و یا تعلیق می شوند، بنابراین فهرست این شرکت ها به صورت هفتگی به روزرسانی می شود.
فتح اللهی اضافه کرد: برای تسهیل در کار متقاضیان، یک نمونه قرارداد مشتری و شرکت بر روی سایت این سازمان قرار داده شده است.
وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: از خرید از واسطه ها پرهیز کنند و به صورت مستقیم با شرکت موردنظر خود وارد قرارداد شوند تا قرارداد و عملکرد شرکت قابل پیگیری باشد.
فتح اللهی با اشاره به دریافت شکایت هایی از شرکت های غیرمجاز افزود: آسانسور با امنیت و سلامت عموم مردم در ارتباط است بنابراین حتی یک شکایت هم در این زمینه قابل توجه است، البته تاکنون خسارت جانی در این زمینه گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه آماری از شرکت های غیرمجاز در زمینه نصب و مونتاژ آسانسور در دست نیست، گفت: شرکت های غیرمجاز امکان دریافت پایان کار را ندارند به همین دلیل اغلب ساختمان های قدیمی به آنها مراجعه می کنند اما ما به دنبال حداقل سوء استفاده هستیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: نادره وائلی زاده انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 9754 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.