به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، فاطمه پهلوانی درباره ' تشکیلات کد2 ' با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران سازمانی با2مأموریت عمده شامل ' برنامه‌ریزی پیش از بحران' و ' فرماندهی حین وقوع بحران' است، اظهارکرد: این سازمان در زمان وقوع بحران باید نسبت به سازماندهی کل شهرداری تهران اقدام کند.
وی مهمترین برنامه‌ی اداره کل تشکیلات و بهبود روش‌ها را طراحی ساختار سازمانی، تشکیلات و فرآیندهای 'شهرداری حین بحران' ذکر کرد و افزود: با طراحی دقیق این نظام تشکیلاتی، در زمان بروز بحران برخی یا تمام واحدهای
سازمانی شهرداری تهران با وظایف تعریف شده وارد عمل خواهند شد و مدیریت اجرایی بحران تنها بر عهده سازمان مدیریت بحران نخواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه مسئولیت هر یک از افراد در زمان بحران باید از پیش تعیین و مانورهای تمرینی مربوط به آن برای اطمینان از اجرای درست عملیات، برگزار شده باشد خاطرنشان کرد: مانورهای تمرینی از این رو اهمیت دارد که هیچکس در زمان بحران نمی تواند فقط براساس آنچه از پیش خوانده به درستی عمل کند و لازم است در شرایط شبیه‌سازی شده برای وظایف حین بحران آمادگی کسب نموده باشد.
مدیرکل تشکیلات و بهبود روش های شهرداری تهران بر ضرورت یکپارچه و هماهنگ‌‌سازی فرآیندهای مدیریت بحران با فرآیندهای سایر بخش های شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: این وظیفه بر عهده اداره کل تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری تهران است که با تعریف ساختار و فرآیندهای حین بحران، همه‌ ارکان سازمانی را برای پذیرش مسئولیت اجرایی مشخص در حین بحران آماده و هماهنگ نگه دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.