مریم کامفر روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : سوادآموزی فرآیند سازمان یافته توانمندسازی بزرگسالان بیسواد و کم سواد جامعه از طریق ایجاد و تثبیت مهارت های خواندن،نوشتن،حساب کردن و روخوانی قرآن کریم و کاربست آن در زندگی است.
وی افزود : تعلیم و تعلم عبادتی است که خداوند متعال ما را بر آن دعوت کرده است.
وی اظهار کرد: دلایل متعددی بر بیسواد ماندن افراد موثر است که از جمله می توان به مشکلات فردی و بیماری،اقتصاد خانواده،دلایل اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق والدین و دلایل فرهنگی و قومیتی را اشاره کرد که این امر در شهرستان های استان تهران نظیر پاکدشت که از نرخ مهاجرت بیشتری برخوردار است ، نسبت به سایر مناطق مشهود تر است.
کامفر افزود : در سال تحصیلی جاری با فعالیت های فرهنگی صورت گرفته ، یک هزار و 150 نفر از بیسوادان و کم سوادان ایرانی و اتباع خارجی در دوره های آموزشی شرکت کرده اند که این افراد پس از اتمام دوره آموزشی و احراز شرایط قبولی در آزمون پایانی ؛ موفق به اخذ کارنامه و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر خواهند شد.
وی بیان کرد : به هر یک از آموزشیاران نهضت سوادآموزی که موفق به باسواد کردن افراد شوند، 734 هزار تومان حق الزحمه پرداخت می شود.
شهرستان پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
بیش از 51 هزار دانش آموز در مدارس روزانه پاکدشت مشغول به تحصیل می باشند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.