به گزارش ایرنا ، پس از اقامه نماز سیاسی - عبادی جمعه با عبور از خیابان های مسجدجامع و شهدای 15 خرداد، پس از گلباران یادمان ، با حضور در تکیه شاه حسین(ع) ، مزار شهیدان مسعود میرزایی و ابوالفتح گل عباسی، با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کرده و مزار این شهیدان را گلباران کردند.
مردم ولایت مدار و شهید پرور شهرستان که در جریان قیام 15 خرداد سال 42 و 10 دی سال 57 ده ها جوان خود را در راه پیروزی انقلاب اسلامی تقدیم اسلام کردند ، با نثار گل به مزار شهدای انقلاب ، بر ادامه راه شهیدان و دفاع از ارزش های اسلامی که به بهای خون هزاران شهید به دست آمده تأکید کردند.
فرماندار شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : امنیت امروز جامعه اسلامی مدیون ایثار و از خودگذشتگی شهیدانی است که در دوران خفقان ستم شاهی ، به میدان آمدند ، سینه را آماج گلوله های عوامل ستم شاهی کردند و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند.
محمدرضا یوسفی افزود :مردم و مسئولان وظیفه دارند تا با حرکت در مسیر شهدا ، از ودیعه ای که به بهای خون هزاران شهید به دست آمده حراست کرده و اجازه ندهند که مسیر انقلاب ذره ای از ارزش های والای آن منحرف شود.
وی با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان قیام دهم دیماه 57 ورامین گفت : مردم شهرستان ورامین که در 15 خرداد سال 42 با حرکتی انقلابی و تقدیم ده ها شهید در راه دفاع از ولایت و رهبری مسیر انقلاب را تعیین کردند ، در روز دهم دیماه سال 57 بار دیگر برای تداوم این حرکت به پا خاستند که در این حرکت جوانان خود را تقدیم اسلام کردند .

** هزینه برپایی مراسم گرامیداشت 10 دی ورامین به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص یافت
مهوش خدام روز جمعه در حاشیه گلباران مزار شهدای قیام ده دیماه مردم ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: همه ساله همزمان با سالروز قیام 10 دی 57 مردم ورامین، مراسم با شکوهی با حضور مردم و مسئولان برگزار می شد تا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ، بار دیگر ابعاد شخصیتی این شهدا بازخوانی شود.
وی افزود: با توجه به حادثه زلزله کرمانشاه و نیاز هموطنان در مناطق زلزله زده به کمک های مردمی، خانواده زنده یاد احمد هادی جعفری ، خانواده شهید مسعود میرزایی از شهدای قیام دهم دیماه تصمیم گرفتند که هزینه های این مراسم را با خرید کانکس ، به این عزیزان اهد اکنند.
خدام گفت: مراحل ساخت کانکس اهدایی از طرف شهید میرزایی ، پایان یافته و به زودی به مناطق زلزله زده انتقال داده می شود.
در قیام خونین مردم ورامین در دهم دیماه سال 57 چهارتن از جوانان این دیار به نام های محمد حسین شیرازی، حسن کریمی، مسعود میرزایی و ابوالفتح گلعباسی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.