به گزارش ایرنا، این آیین با حضور علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، معاونان، مدیران و سواد آموزان شهر تهران و استان البرز همزمان با هفته سواد آموزی برگزار شد.
شرکت کنندگان در این آیین، ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در این آیین گفت: هفتم دی برای جامعه نهضت سواد آموزی کشور یک روز تاریخی و تاریخ ساز است، روزی که امام راحل دستور فراگیر شدن آموزش برای همگان را صادر فرمودند.
علی باقرزاده افزود: امام خمینی(ره) در شرایطی دستور تاسیس سازمان نهضت سواد آموزی را دادند که انقلاب قوام لازم را پیدا نکرده بود و بسیاری از ارکان نظام شکل نگرفته بود.
وی با بیان اینکه امام راحل اهمیت موضوع آموزش همگانی را هم ردیف سلامت و مسکن افراد جامعه می دانست، اظهار کرد: نگاه ارزشمندانه أمام راحل به آموزش همگانی برگرفته از آیات الهی و سیره نبی اکرم(ص) بود.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نگاه و توجه مترقی امام راحل در هم ردیف کردن آموزش همگانی در کنار سلامت و رفاه اجتماعی به قدری درای ارزش بود که چند سال بعد از صدور فرمان امام خمینی(ره) دبیر یونسکو آموزش را هم ردیف با رفاه اجتماعی و سلامت اعلام کرد.
باقرزاده یادآور شد: امروز اهمیت موضوع آموزش همگانی بر همگان روشن شده است و لازمه توسعه پایدار هر کشوری در گرو تربیت نیروی انسانی باسواد و متعهد است.
وی با بیان اینکه سازمان نهضت سواد آموزی در حوزه ریشه کن کردن بی سوادی اقدامات خوبی انجام داده است، بیان کرد: ٧٠ هزار آموزش دهنده این سازمان در سراسر کشور بر اساس آخرین نتایج آمار نفوس و مسکن توانسته اند با آموزش یک میلیون و ٥٠٠ هزار نفر از افراد بی سواد نرخ بی سوادی در کشور را به حدود ٣ درصد کاهش دهند.
هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام راحل(ره) و از پنجم تا 11 دی ماه هفته سواد آموزی نامگذاری شده است.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.