محمد نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در بسیاری از جشنواره های تئاتر مانند تئاتر دانشگاهی و جشنواره تئاتر ماه، آثار برگزیده به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی می شوند اما جشنواره تئاتر شهر چنین ویژگی ندارد که یکی از نقاط منفی آن محسوب می شود.
نژاد ابراز امیدواری کرد: مسئولان و دستندرکاران از هفتمین دوره جشنواره تئاترشهر به بعد، این ویژگی را لحاظ کنند و جوانان با شوق و ذوق بیشتری در این جشنواره حضور پیدا کنند.
وی، یکی از فواید جشنواره تئاترشهر را بهادادن و حمایت های مادی و معنوی خوب جشنواره از هنرمندان جوان دانست و گفت: این هنرمندان با شوق، ذوق و علاقه در این رویداد هنری شرکت کرده و فعالیت می کنند.
کارگردان تئاتر «زمستان» درباره اجرای این تئاتر در بخش صحنه ای ششمین جشنواره تئاترشهر گفت: این اثر به نویسندگی باقر سروش و کارگردانی مشترک با محمدامین رحیمی نیاکان روایت زندگی یک زوج به نام های عظیم و شیرین است که در زندگی آنان، خیانتی رخ می دهد و شیرین به دنبال انتقام است و برادر عظیم و خواهر شیرین به نام های مزدک و آذین قربانیان این خیانت هستند.
وی افزود: در تئاتر «زمستان» محمد نژاد در نقش عظیم، تکتم رسول زاده در نقش شیرین، زهره بختیاری در نقش آذین و محمدمهدی توکلی در نقش مزدک حضور دارند.
نژاد اظهار کرد: قرار است این تئاتر پس از ششمین جشنواره تئاتر شهر با تغییراتی در بازیگران و عوامل در یکی از سالن های دولتی یا خصوصی اجرای عمومی هم داشته باشد.
کارگردان تئاتر «زمستان» درباره پردیس تئاتر تهران(خاوران) به عنوان مکان برگزاری ششمین جشنواره تئاتر گفت: این پردیس، سالن های مناسبی برای اجرای تئاتر دارد که از بسیاری از مکان های اجرای تئاتر در مرکز شهر بهتر و مناسب تر است اما متاسفانه مکان و موقعیت جغرافیایی پردیس تئاتر تهران ناشناخته و دور افتاده است و به دلیل بعد مسافت بسیاری از هنرمندان و علاقه مندان به تئاتر آشنایی از این مکان ندارند و مهمانان ویژه برای تماشای آثار جشنواره به پردیس تئاتر نمی آیند.
وی افزود: با توجه به ویژگی منفی بعد مسافت پردیس تئاتر تهران، برگزاری جشنواره تئاتر شهر در یک مکان خاص و متمرکز، ویژگی مثبتی است که برای داوران و ستاد جشنواره شرایط مناسبی را ایجاد کرده است.
نژاد اظهار کرد: سال گذشته پنجمین جشنواره تئاتر شهر در مکان ها و سالن های مختلف تئاتر از جمله مجموعه تئاتر شهر، تالار مولوی، تالار محراب و حوزه هنری برگزار شد که اکثر سالن های نمایشی در مرکز شهر قرار داشتند و ترافیک شهری مشکلاتی از جمله تاخیر حضور داوران و تماشاگران به جشنواره را ایجاد می کرد که امسال در جشنواره تئاتر شهر چنین مشکلاتی وجود ندارد.
محمد نژاد فوق دیپلم بازیگری و دانشجوی کارشناسی بازیگری، تاکنون در تئاترهایی از جمله «سقراط»،«فاوست»، «ترور»، «شوایک سرباز ساده دل» به کارگردانی محمدرضا نعیمی، تئاتر «سرخ، سفید، آبی» به کارگردانی سروش طاهری، «ویتسک» به کارگردانی حجت حسینی به عنوان بازیگر ایفای نقش کرده و مدریت اجرایی نمایش «شرق دور، شرق نزدیک» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی را برعهده داشته است.
همچنین نژاد، نمایش هایی همچون «تنها چیز قطعی» و «ناشناس» را کارگردانی کرده است.
این کارگردان سال گذشته در پنجمین جشنواره تئاتر شهر با تئاتر «شش و بش شش مراد» نوشته سعیدرضا خوش‌شانس حضور داشته است.
محمدامین رحیمی نیاکان فوق دیپلم بازیگری و دانشجوی کارشناسی کارگردانی سینما به عنوان دستیار کارگردان
با حمید نعمت الله همکاری کرده و در آثار این کارگردان همچون فیلم «تک ضرب» نقش آفرینی کرده است.
رحیمی نیاکان در جشنواره های تئاتر استانی فجر در چند دوره برگزیده شده و فیلم های کوتاهی را کارگردانی کرده و تجربیاتی را در بازیگری و کارگردانی دارد.
تئاتر «زمستان» روز دوشنبه (چهارم دی ماه) به مدت زمان 60 دقیقه در 2 سانس ساعت 16 و 18 در سالن استاد محمد پردیس تئاتر تهران(خاوران) به روی صحنه می رود.
ششمین جشنواره تئاترشهر با شعار «تهران، تکریم زندگی» توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان بزرگترین رویداد تئاتری شهر تهران در هشت بخش تئاتر صحنه ای، کودک و نوجوان، تئاتر دیگر(خیابانی، صحنه ای، پرفورمنس و سایر گونه های نمایشی)، نمایشنامه نویسی، عکاسی تئاتر، مدرسه تئاتر، نقد صحنه و بخش جنبی 29 آذرماه تا هفتم دی ماه برگزار می شود.
در این جشنواره 62 گروه نمایشی با 145 اجرا حضور دارند که آثار نمایشی به صورت متمرکز در پردیس تئاتر تهران و فرهنگسرای خاوران اجرا می شود.
ششمین جشنواره تئاترشهر روز پنجشنبه(هفتم دی ماه) با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می دهد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.