نویسنده و کارگردان این نمایش صحنه ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: گروه 25 نفره این نمایش 6 ماه مداوم برای آماده کردن این اثر تمرین کرده اند.
بابک لطفی اضافه کرد: جمال ذوالقدر، مسعود یکانی، آیسا اکرمی، فرزانه بهزادی، الهام حیدریان، شبنم شلیله، ثنا مظاهری و بابک لطفی در این اثر به ایفای نقش می پردازند.
وی با اشاره به اینکه اسم نمایش 'زن اجباری' از خود داستان انتخاب شده است، افزود: داستان در دوران قاجار اتفاق می افتد و طی آن یک زن خواستار این است که به اجبار همسر یکی از شاهان قاجاری شود.
وی گفت: در این نمایش به دغدغه انتخاب همسر به صورت کمدی پرداخته شده و همچنین با نگاهی اجتماعی معضل های فضای مجازی به چالش کشیده شده است.
وی بیان کرد: به جای دکور 'حجم' از دکور 'کاربردی' در این نمایش صحنه ای استفاده شده است.
وی افزود: جامعه امروز به شور و نشاط نیاز دارد و نمایش های طنز می تواند به ارتقای روحیه اقشار مختلف جامعه منجر شود.
لطفی اظهار کرد: بی اخلافی های اجتماعی باید از طریق فرهنگ حل شود و تئاتر یکی از مهم ترین ابزارهای فرهنگ ساز در یک جامعه است؛ حمایت مطلوب تر نهادهای فرهنگی از تئاتر به افزایش تاثیرگذاری آن در فرهنگ جامعه می انجامد.
وی همچنین با رد شایعه بالا بودن قیمت بلیت این نمایش گفت: قیمت این تئاتر 150 هزار ریال تعیین شده است تا همه اقشار جامعه بتوانند با این هنر آشنا شوند.
به گزارش ایرنا بابک لطفی خواجه پاشا متولد سال1360 بوده و یکی از نویسندگان، بازیگران و کارگردان های فعال آذربایجان غربی است؛ وی در سال 1374 فعالیت هنری خود را با بازیگری تئاتر شروع کرد.
نخستین اثر وی به عنوان نویسنده و کارگردان نمایش صحنه ای 'قداره بر خاک' بود.
لطفی دستیار کارگردان فیلم محمد رسول الله (ص) و یکی از نویسندگان سریال 'اوجا داغلار/کوه های مرتفع/' بوده و کتاب 'زمزمه های خودمانی' و نمایشنامه 'بدریه ما ادری /ماه من نمی بیند/' را به چاپ رسانده است.
وی در سریال تلویزیونی 'تو می مانی' با موضوع شهید مهدی امینی به ایفای نقش پرداخته و سریال های'بهانه ای برای بودن' و 'آهسته نگاهم کن' را کارگردانی کرده است.
نمایش صحنه ای 'آبگوشت زهرماری' این کارگردان در سال 1395 در جشنواره استانی تئاتر آذربایجان غربی موفق به کسب هشت جایزه برتر در بخش های مختلف شده و به سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافته بود.
وی به مدت 4 سال مداوم به تولید رمان های مجازی به نام 'نار و نگار' ، 'مست و ملیح' و ' دام دلآرام' پرداخته و رمان 'نار و نگار' این هنرمند در دست چاپ است.
کارگردانی نمایش های 'آی با کلاه و آی بی کلاه'، 'جن گیری به سبک روسی'، 'رومئو و ژولیت'، 'مکلت' و نویسندگی و کارگردانی نمایش 'ذهن پرتقالی' و ' سادیسم ' از جمله فعالیت های این هنرمند پرکار است.
وی همچنین نمایشنامه های 'پوتین'، 'مرده شور'، 'آدمک های نفرین شده' و 'مرده شوری که مرده هاشو می شوره' را به رشته تحریر درآورده است.
نمایش 'آدمک های نفرین شده' این هنرمند در سال 1380 به عنوان اثر برگزیده تهران به جشنواره منطقه ای فجر معرفی شده بود.
انتخاب به عنوان کارگردان برگزیده جشنواره استانی تهران در 2 دوره، بهترین نمایشنامه نویس و بهترین بازیگر استان تهران از جمله افتخارات بابک لطفی خواجه پاشاست.
به گزارش ایرنا نمایش صحنه ای 'زن اجباری' از 27 آذر تا 6 دی و از ساعت 18:30 در تالار وحدت مجتمع فرهنگی هنری ارومیه اجرا می شود.
7129/2093
خبر: توحید محمودپور ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.