به گزارش ایرنا ، غلامعلی محمدی روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضائی بخش جوادآباد ورامین که در تالار زیتون این شهر برگزار شد اظهار کرد: مهمترین وظیفه قضات خوش رفتاری با تمامی مراجعین است خواه این فرد شاکی ، متهم ، خوانده و یا متهم باشد و این امر منافاتی با رعایت عدالت ندارد.
وی بیان کرد: بر اساس اصل 156 قانون اساسی ، قوه قضائیه مستقل از سایر قواست و همه ارکان این قوه وظیفه دارند که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی بوده و برای تحقق بخشیدن به عدالت تلاش کنند.
محمدی بیان کرد: قانون پنج وظیفه را بر عهده دستگاه قضا گذاشته که رسیدگی به مراجعه مردم و احیاء عامه عدل و انصاف از مهمترین این وظایف است ولی باید دقت داشت که انجام دادن این وظایف باید در سایه رعایت خوش رفتاری با مردم صورت گیرد.
وی بیان کرد: مستقل بودن فعالیت سه قوه مجریه ، مقننه و قضائیه از یکدیگر و استقلال آن ها ، منافاتی با تعامل سه قوا با یکدیگر ندارد که این تعامل برای پیشبرد امور جامعه ضروری است.
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در شهرستان ها نیز این تعامل باید با همکاری مسئولان قضائی با مدیران دستگاه های اجرایی همراه باشد تا در سایه رابطه محکم مسئولان ، کارهای به درستی پیش رفته و مشکلات مردم به خوبی برطرف شود.
وی با تأکید بر این که هیچ واژه ای شیرین تر از برقراری عدالت در جامعه موجود ندارد گفت: قضات باید براساس آموزه های دینی و حدیث قدسی که یک ساعت اجرای عدالت را برتر از 70 سال عبادت می داند، در همه حال عدالت را رعایت کرده و گره از کار مردم باز کنند.
در این مراسم محمد داداش زاده به عنوان رئیس حوزه قضایی بخش جوادآباد ورامین معرفی شد.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت از دو بخش مرکزی و جوادآباد برخوردار است و در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
بخش جوادآباد ، بزرگتری بخش استان تهران است که بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.