به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه های امروز نماز جمعه شهرری در حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت: آمریکایی ها در تجزیه عراق و سوریه به وسیله داعش و همچنین تجزیه کردستان به وسیله بارزانی در منطقه خاورمیانه شکست سنگینی از جبهه مقاومت و مردم این منطقه خوردند که در تاریخ این کشور بی نظیر است.
وی به طرح صهیونیستی انتخاب بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل غاصب و حمایت های آمریکا از این طرح مضحک اشاره کرد و عنوان داشت: این موضوع به قدری مسخره و مضحک بود که حتی همپیمانان آمریکا هم به آن در سازمان ملل رای ندادند.
شاهچراغی افزود: آمریکایی ها باید بدانند که قرن اخیر، عصر غلبه مستضعفان عالم بر مستکبران جهان است.
وی در ادامه به ایام میمون و مبارک میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم(ع) اشاره کرد و یادآور شد: شهرری به واسطه حضور مبارک حضرت عبدالعظیم(ع) به فرموده رهبر معظم انقلاب قبله تهران و کربلای ایران اسلامی نامگذاری شده است و باید با سایر شهرهای کشور تفاوت هایی بنیادین داشته باشد.
شاهچراغی تاکید کرد: آمار جرم و جرایم و بخصوص بد حجابی باید در شهرری به حدی پایین باشد که این شهر الگوی برای سایر شهرهای کشور انتخاب شود و در این راه مردم این شهر با رعایت برخی نکات اخلاقی و قانونی باید زمینه این کار را فراهم کنند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری اجلاس نماز در کشور پرداخت و گفت: برگزاری این چنین اجلاسی باید خروجی خوبی در جهت تقویت فرهنگ نماز خواند در کشور داشته باشد طوری که اقامه نماز در میان تمامی افراد و کوچه و بازارهای کشور به صورت ملموس احساس شود.
شاهچراغی در ادامه به میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) اشاره کرد و افزود: دین مبین اسلام توجه و نگاه خاصی به سایر ادیان الهی به ویژه دین مسیحیت دارد به طوری که مادر حضرت عیسی(ع) را زنی توحیدی و پاکدامن معرفی می نماید.
وی با بیان اینکه مسلمانان همواره در طول تاریخ به دنبال زندگی خوب و مسالمت آمیز با مسیحیان بوده اند اظهار کرد: امروز باید مسیحیان جهان در مقابل افرادی مانند ترامپ که می خواهد بین مسلمانان و مسیحیان اختلاف اندازی کند با قدرت و وحدت بایستند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امیر جعفری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 3218 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.