به گزارش ایرنا، حسن پورسید آقایی روز چهارشنبه در جریان بازدید از طرح احداث پایانه جوانمرد قصاب گفت: ترکیبی از مدل های حمل و نقلی در این طرح ترافیکی پیش بینی شده است و با توجه به پیشرفت فیزیکی آن، تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
وی مجاورت این پایانه حمل ونقلی با ایستگاه مترو جوانمرد قصاب را از نقاط قوت این طرح برشمرد و افزود: سهولت دسترسی مسافران به چند مد حمل و نقلی به صورت همزمان در این طرح به خوبی رعایت شده است.معاون شهردار تهران موقعیت مکانی پایانه جوانمرد قصاب را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: این موقعیت ظرفیت طراحی مجتمع ایستگاهی ( تی او دی) را دارد و با ایجاد کاربری های متنوع اطراف این ایستگاه می توان خدمات مختلفی به شهروندان ارائه داد که این مهم در کاهش سفرهای بین شهری بسیار اثرگذار خواهد بود.
شهردار منطقه 20 نیز در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه این پایانه ظرفیت گردش بیش از 800 دستگاه از ناوگان حمل و نقلی را خواهد داشت، گفت: طرح احداث پایانه و پارک سوار جوانمرد قصاب در قالب مجموعه ای چندمنظوره شامل پایانه های حمل ونقل عمومی و پارک سوار در مساحتی بالغ بر پنج هکتار در حال احداث است.
سید احمد صفوی ادامه داد: با بهره برداری از پایانه و پارک سوار جوانمرد قصاب، طرح های ویژه ای نیز برای خطوط مربوط به شهرهای اقماری از جمله باقرشهر، قرچک، ورامین، قمصر و تورقوزآباد نیز به اجرا می رسد تا رفت و آمد مسافران محدوده حریم منطقه 20 نیز مساعد تر شود.
وی به موقعیت تاریخی و باستانی منطقه 20 اشاره کرد و یادآور شد: فضاهای توقف ناوگان، مسیرهای عبوری عابرین پیاده و پارک سوار با رعایت معماری تاریخی اسلامی و متناسب با قدمت شهرری مسقف خواهد شد.
گفتنی است در این بازدید معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران به همراه شهردار و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 ضمن بررسی روند پیشرفت طرح پایانه و پارک سوار مترو جوانمرد قصاب از طرح اتصال راه آهن شهری با مترو در ایستگاه مترو جوانمرد قصاب، ایستگاه مترو شهرری و پایانه های حمل ونقل عمومی این دو ایستگاه بازدید کرند و با گفتگو با مسافران و راننده ها در جریان مستقیم مشکلات و معضلات آنها قرار گرفتند.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.