به گزارش ایرنا، نوسازی تاکسی های درون شهری در شهر زنجان از ابتدای امسال آغاز شد و 187 نفر از رانندگان، پژو 405 را وارد ناوگان حمل و نقل شهری کردند.
اما در این میان هستند رانندگانی که تمایل به نوسازی خودروی فرسوده دارند اما اقساط بالا و داشتن 2 ضامن برای تکمیل پرونده وام، آنان را دلسرد می کند.
** بازپرداخت اقساط ماهانه وام رانندگان تاکسی کاهش یافت
رئیس سازمان تاکسیرانی شهر زنجان گفت: باز پرداخت ماهانه اقساط بالا و داشتن 2 ضامن، کار رانندگان برای نوسازی خودروها را دچار مشکل کرده است.
مهدی مهاجری تاکید کرد: تا هفته گذشته 320 نفر برای نوسازی خودروهای فرسوده، ثبت نام و 218 نفر نیز پرونده تکمیل کرده اند.
وی ادامه داد: 211 نفر از رانندگان خودروهای فرسوده پیش فاکتور تحویل خودرو جدید دریافت کرده اند که انتظار می رود این تعداد قبل از نوروز تاکسی های خود را وارد ناوگان شهری کنند.
رئیس سازمان تاکسیرانی شهر زنجان، تعداد تاکسی های جدید وارد شده به سیستم حمل و نقل عمومی را 187 مورد بیان کرد.
مهاجری تعداد تاکسی های داخل شهر زنجان را 2 هزار و 377 خودرو اعلام و اضافه کرد: هم اکنون 500 خودروی فرسوده با بیش از 10 سال عمر در این شهر وجود دارد.
وی که از همکاری نکردن برخی از بانک ها در پرداخت وام به رانندگان خودروهای فرسوده گله مند بود، گفت: قرار بود بانک های تجارت، ملت و پارسیان برای این مساله همکاری داشته باشند که تجارت بیشترین همکاری و پارسیان نیز همکاری نداشته است.
معاون حمل و نقل شهرداری زنجان نیز مشکل رانندگان تاکسی های درون شهری را در پروسه دریافت وام برای نوسازی ناوگان می داند.
سمانه شاددل اظهارکرد: هم اکنون 300 نفر برای تعویض خودروی فرسوده خود ثبت نام کرده اند.
** بروکراسی تشکیل پرونده برای دریافت وام بانکی تعدیل شود
یکی از رانندگان خودروهای فرسوده نیز از اقساط پنج میلیون و 800 هزار ریالی ماهانه گله مند بود و گفت: مگر چه میزان درآمد ماهانه دارم که این مبلغ هم باید رقم را هم برای نوسازی خودرو پرداخت کنم.
نادر علیزاده اظهارکرد: بابت تاکسی فرسوده 50 میلیون ریال دریافت می کنم، به همین میزان باید آورده شخصی داشته باشم و 150 میلیون ریال نیز از بانک وام دریافت کنم.
وی با بیان اینکه تمایل به نوسازی تاکسی دارم، افزود: هرچه حساب و کتاب می کنم پرداخت پنج میلیون و 800 هزار ریالی قسط ماهانه خارج از توانم است.
این راننده تاکسی خواست تا مسئولان ذی ربط برای کاهش اقساط ماهانه و تبدیل 2 ضامن به یک ضامن اقدام کنند.
** تردد در مسیر شهری با تاکسی های نو
یکی از شهروندان زنجانی نیز با بیان اینکه ترجیح می دهم مسیرهای شهری را با تاکسی های نو طی کنم، گفت: همیشه برای رسیدن به مقصد مورد نظرم سوار تاکسی های نو می شوم.
حوریه حسنلو اظهارکرد: حتی تحمل یک مسیر تردد با خودروی فرسوده با صدای ناهنجار را ندارم.
وی ابراز کرد: وقتی کرایه طی چند مسیر را پرداخت می کنم چرا با دردسر و سر و صدای تاکسی های فرسوده همان مسیر را طی کنم.
به نظر می رسد همت مسئولان شهری با مطالبه شهروندان و توان رانندگان توازن ندارد و باید شخصی برای یافتن راهکار مناسب برای این معما، آستین بالا بزند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.