به گزارش ایرنا، محمد وحدتی شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از بخش های مختلف آسایشگاه خیریه کهریزک در گفت و گو با ایرنا افزود: این موسسه مردم نهاد با ایجاد بخش های درمانی و بهداشتی مناسب و ویژه سالمندان و معلولان الگوی خوبی برای سایر مراکز نگهداری افراد ناتوان جسمی است.
وی با بیان اینکه مشکلات معلولان، سالمندان و موسسات نگهداری از این قشر توسط سازمان بهزیستی کشور به مجلس و دولت اعلام می شود افزود: مجلس دهم در جهت حل مشکلات معلولان و سالمندان قوانین خوبی را به تصویب رسانده است و فرازهای خوبی در بودجه 97 برای حمایت از سالمندان و معلولان دیده شده است که در کمسیون های تخصصی بررسی خواهند شد.
وحدتی ادامه داد: مجلس دهم در راستای کمک به اقشاری که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند در بودجه سال 96 کمک های زیادی مانند بالا بردن سقف حقوق دریافتی از 50 هزار تومان به 200 هزار تومان و همچنین اختصاص یکهزار و 200 میلیارد تومان برای اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد و 900 میلیارد تومان برای اشتغال افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی اختصاص داد.
وی با بیان اینکه اعضای کمسیون اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور و سرکشی از مراکزی مانند موسسه خیریه کهریزک، باید از روند کار این موسسات از نزدیک آشنا شوند، افزود: مسئولان نظام فقط با بازدید نزدیک از مشکلات معلولان، سالمندان و موسسات نگهداری می توانند درک درستی از مشکلات این قشر را داشته باشند.
شامگاه روز گذشه همایون هاشمی نماینده مردم میاندوآب و محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون اجتماعی مجلس به همراه نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از بخش های مختلف آسایشگاه خیریه کهریزک بازدید کردند.
آسایشگاه خیریه کهریزک بنیادی است غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی که از 45 سال پیش، فعالیت خود را درخدمت رسانی به همنوعان نیازمند آغاز کرده است. این آسایشگاه با همت والای شادروان دکتر حکیم زاده از سال 1351 با مختصر امکانات ابتدایی و همراهی یاران وی با اسکان انگشت شمار سالمندان نیازمند و بی سرپرست، فعالیت خود را آغاز کرد. آسایشگاه کهریزک هم اکنون در 420 هزار مترمربع مساحت و ظرفیت بستری هزار و 750 نفر مددجو مشغول خدمت رسانی است.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.