به گزارش روز جمعه ایرنا جماران، متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به شرح زیر است:
بسمه تعالی
درگذشت عالم وارسته و دانشمند محترم حضرت مستطاب آقای پروفسور سید علی رضا نقوی، اسلام شناس سرشناس پاکستان موجب تأثر شد.
آن مرحوم که سالها در دانشگاه تهران با علم و فرهنگ ایرانی آشنا شد و دوره های متمادی به تدریس و تحقیق در کشور خویش مشغول بود، با همت عالی به ترجمه تحریر الوسیله امام به زبان انگلیسی و در چهار جلد پرداخت و با خلق اثری ارزشمند کاری بزرگ را در حوزه فقه شیعه پدید آورد.
در زندگی او تلاش برای تقریب بین دو ملت ایران و پاکستان و خدمت به فرهنگ سرزمین مادری از جایگاه برجسته برخوردار است. خدایش بیامرزد و با اولیا خویش محشور نماید و به خاندان ایشان صبر و اجر عنایت فرماید.
سید حسن خمینی
به گزارش ایرنا، پروفسورعلیرضا نقوی در سال ١٩٣٣ میلادی در پاکستان بدنیا آمد ودارای مدارکی از دانشگاه ایالت پنجاب پاکستان فوق لیسانس زبان وادبیات فارسی از دانشگاه کراچی ،فوق لیسانس حقوق از دانشکده حقوق دانشگاه سند، دکتری زبان وادبیات فارسی از دانشگاه تهران، دریافت فرصت مطالعاتی درباره فقه و حقوق شیعه از دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران را داشت.
وی به مدت هفت سال در روزنامه ی انگلیسی زبان «تهران ژورنال» فعالیت داشت.
تدریس کلاس های آموزش زبان و ادبیات فارسی را به مدت 27 سال و تدریس مثنوی معنوی مولوی را به مدت 4 سال در خانه ی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و ترجمه بسیاری از کتاب ها را به عهده داشت.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.