به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی شامگاه چهارشنبه در جلسه مشترک با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای قرچک که در کانون ملائک این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: شوراهای اسلامی برآمده از بطن مردم و با رأی مستقیم آن ها برای توسعه، عمران و آبادانی شهرها و مناطق روستایی انتخاب می شوند و از جایگاه ویژه ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردارند.
وی افزود: مهمترین خصوصیت شوراهای اسلامی که کارکردهای آن را افزایش می دهد انتخاب شدن از میان مردم است و این امر باعث می شود تا آن ها مشکلات مردم را بهتر درک کرده و بتوانند با همکاری آنان، موانع توسعه شهر و روستا را برطرف کنند.
مقیمی افزود: تنها قسمتی از کار شوراها انتخاب شهردار در شهر و انتخاب دهیار در روستا است و تمامی اختیارات و وظایف شوراها محدود به این مسائل نیست و با بازنگری در قانون شوراها ، اختیارات بیشتری به آن ها ارائه می شود تا مدیریت شهر با قدرت بیشتری همراه باشد.
وی با اشاره به نقش و اختیارات شورای عالی استان ها گفت: بر اساس اصول قانون اساسی، شورای عالی استان ها می تواند مستقیم و یا از طریق دولت به مجلس طرح ارائه دهد و مجلس موظف است این طرح ها را بررسی و تصویب کند.
استاندار تهران اظهار کرد: شوراهای اسلامی باید تمامی مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و درمانی را دنبال کرده و با ایجاد اشتغال در منطقه خود، بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.
وی تأکید کرد: شوراهای اسلامی با بهره گیری از توان و ظرفیت شهرها و روستاها می توانند مشکلاتی که گریبانگیر کشور است را به کمترین میزان ممکن برسانند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله کرمانشاه گفت: این که در این زلزله بسیاری از خانه ها ویران شد، به این دلیل است که برای مقابله با آن آمادگی لازم را نداشتیم .
مقیمی تأکید کرد: شهرداری ها و دهیاری ها لازم است تا در بحث ساخت‌وساز با قدرت عمل کرده و ضمن مقاوم سازی خانه ها ، در ساخت و سازهای جدید نیز اصول ایمنی و ساخت و سازهای استاندارد را رعایت کنند.
وی بیان کرد: در تخریب ساخت و سازهای ناایمن، همه افراد از شوراهای اسلامی، دهیاران و مسئولانی که با این امر مرتبط هستند مقصرند چرا که مقاوم سازی را که در قانون به آن تصریح شده رعایت نکردند.
استاندار تهران گفت: یکی از جلوه ها تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، ساخت و ساز مقاوم و ایمن است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.