کامیاب صدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه انجمن های اولیا و مربیان یکی از ارکان مدارس است، اظهار کرد: این انجمن ها از 15 شهریور تا 15 مهرماه در سطح مدارس شهر تهران شکل گرفت و به طبع در هر منطقه آموزش و پرورش شهر تهران نیز شورای انجمن اولیا و مربیان متشکل از 6نفر از والدین و سه نفر از مدیران منتخب تشکیل می شود.
وی، نظارت بر فعالیت انجمن های اولیا و مربیان مدارس، تشکیل کمیته مشاوره منطقه، حضور در کارگروه مدرسان آموزش خانواده منطقه، پیگیری مسائل رفاهی، معیشتی و عمرانی مدارس، ارتباط با روسای انجمن اولیا و مربیان مدارس و برگزاری جلسات ماهانه با آنان در راستای بررسی و حل مشکلات منطقه از جمله آسیب های اجتماعی، مسائل مالی و عمرانی را از جمله وظایف شورای انجمن اولیا و مربیان مناطق عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال برای حل بعضی از مشکلات خیران باید حضور داشته باشند و یا مدرس خانواده ای معرفی شود، حتی حل بعضی از مسائل نیازمند ارتباط مدیر منطقه با شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان و مسئولان بالاتر است.
صدری با اشاره به چگونگی شکل گیری شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان شهر تهران افزود: داوطلبان و علاقه مندان حضور در این شورا در سطح مناطق معرفی و طی انتخاباتی برگزیده می شوند که اعضای شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان شهر تهران متشکل از 6نفر از والدین و سه نفر از مدیران هستند.
وی، ارتباط با شوراهای انجمن اولیا و مربیان مناطق، مدیرکل، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران، مسئولان شهری در حل مسائل تربیتی، اقتصادی و معیشتی آموزش و پرورش را از جمله وظایف شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان شهر تهران عنوان کرد که عمده این وظایف ذیل حل مسائل تربیتی است.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران، مشارکت والدین در فرایند تصمیم سازی را از جمله اهداف تشکیل انجمن های اولیا و مربیان و شورای مرکزی این انجمن دانست و افزود: دغدغه این نهاد، بهره مندی از حضور والدین و دیدگاه های آنان در آموزش و پرورش است که این امر نیز با تشکیل انجمن ها و شوراهای مرکزی انجمن اولیا و مربیان محقق می شود.
صدری از برگزاری مجمعی با حضور تمامی انجمن های اولیا و مربیان شهر تهران در 26 آذرماه، خبر داد و گفت: در این مجمع، کارگروه ها و کمیته هایی تشکیل خواهد شد و والدین با توجه به علاقه مندی، تحصیلات و تخصص در این کارگروه ها با موضوع های مختلف از جمله کاهش آسیب های اجتماعی، رسانه، آموزش خانواده عضو شده و براساس این کمیته ها و کارگروه ها جلسات و بازدیدهایی را از مناطق داشته و دیدگاه های خود را مطرح خواهند کرد و امیدواریم بتوانیم دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادهای آنان را از طریق مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران پیگیری کنیم.
وی در پاسخ به انتقادهای مطرح شده درباره صوری بودن انتخابات شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: در دوره های گذشته، انتخابات مبتنی بر انتخاب نبود و اکثرا منتخبانی، منتسب می شدند اما در این دوره اقداماتی اصولی انجام شد و ابتدا شوراهای انجمن اولیا و مربیان در سطح مناطق به صورت جدی شکل گرفت و به طبع انتخابات شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان نیز مبتنی بر انتخاب های جدی است.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران افزود: شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان شامل 2بعد از جمله نقش آموزش و پرورش به عنوان ساختار و بعد دیگر نقش انجمن و والدین است که مطالبه گری در این 2بعد باید صورت بگیرد، مدیر مدرسه، مدیر منطقه، مدیرکل آموزش و پرورش وظایفی را برعهده دارند و به تبع والدین نیز باید خواسته ها و پیشنهادهای خود را مطرح و پیگیری کنند.
صدری با اشاره به اینکه والدین مشتریان آموزش و پرورش هستند، گفت: والدین حق دارند در انتخابشان از جمله چگونگی کیفیت مدارس و ارتقای آن اظهار نظر کنند و به عقیده من در دوره جدید، زمینه مناسبی برای مشارکت والدین در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی فراهم شده که والدین باید از این فرصت بهره مند شوند.
انتخابات شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان شهر تهران عصر سه شنبه با حضور نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، کامیاب صدری رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران و منتخبان شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان مناطق و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در تالار فرهنگ برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.