رضا قدیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر 600 مددجو(معتاد بهبودیافته) در هشت مرکز بهاران حضور دارند.
وی با اشاره به روند فعالیت مراکز توانمندسازی و کارآفرینی بهاران گفت: در دوره اول فعالیت این مراکز، یکهزار و 600 معتاد بهبودیافته پس از گذراندن دوره درمان در این مراکز پذیرش شدند که پس از 9 ماه، 462 مددجو به خانه هایشان بازگشتند و ما شاهد بهبودی 40درصدی معتادان بهبودیافته در مراکز بهاران بودیم.
قدیمی افزود: با اتمام دوره اول فعالیت مراکز بهاران طی 2ماه آسیب شناسی از نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت این مراکز انجام و نظرات و پیشنهادهایی درباره مراکز بهاران بررسی شد.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: در دوره دوم فعالیت مراکز بهاران، طی تفاهم‌نامه‌ای با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، یکهزار و 500 مددجو این هفته براساس شرایط، انجام مصاحبه تخصصی توسط مددکاران و... به تدریج در مراکز بهاران اسکان داده می شوند و تعداد مددجویان مستقر در مراکز بهاران به 2هزار و یکصد نفر خواهد رسید.
وی با اشاره به فعالیت 24 مرکز توانمندسازی و کارآفرینی بهاران با ظرفیت 2هزار و 600مددجو در تهران اظهار کرد: در کشور چرخه معیوبی از ترک اعتیاد وجود داشت و معتادان در مراکز ترک اعتیاد، 2 تا سه ماه سم زدایی شده و جسم آنان پاک شده اما هنوز روح و روان، یک معتاد درگیر است و احتمال لغزش آنان وجود دارد.
قدیمی گفت: مراکز توانمندسازی و کارآفرینی بهاران برای مراقبت های پس از ترک در نظر گرفته شده که معتادان پس از دوره ترک و درمان به صورت اختیاری 9ماه، در این مراکز حضور پیدا می کنند که این مراکز ضمن مهارت آموزی، توانمندسازی، کارآفرینی و آماده سازی معتاد بهبودیافته برای بازگشت به زندگی، خانواده را هم برای پذیرش او آماده می کند.
به گزارش ایرنا، رئیس پلیس پایتخت 12آذرماه جاری در حاشیه اجرای طرح جدید شناسایی و دستگیری فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در تهران با انتقاد از برخی دستگاه‌های مسئول در ساماندهی معتادان خیابانی گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار بود، این افراد 3 ماه در مراکز اجباری تحت درمان باشند و پس از آن به مجموعه بهاران شهرداری تهران تحویل شوند تا ادامه روند درمان و بازگشت آنها به جامعه طی شود.
سردار حسین رحیمی تصریح کرد: متاسفانه در بازدیدی که اخیرا از این مراکز انجام شد، متوجه شدیم که این مراکز در 13 نقطه تهران خالی هستند.
سال 1388 طرح ادغام واحدهای کاری پنجگانه شامل شرکت خدمات اجتماعی و رفاهی تهران، ستاد کار آفرینی، اداره کل آسیب های اجتماعی، معاونت مشارکت های اجتماعی اداره کل آموزش و مشارکت های شهروندی و تهران گشت ارغوان توسط شهردار تهران در شورای اسلامی شهر تهران مطرح و به تصویب رسید و با مصوبه این شورا سال 89 با انتصاب مدیرعامل و تصویب اساسنامه فعالیت سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به صورت رسمی آغاز شد.
این سازمان 77مرکز شامل مددسرا(اسکان شبانه مددجویان بی خانمان)، سامانسرا (ویژه افراد معلول و ناتوان اعم از جسمی و ذهنی، بی سرپرست، مجهوال الهویه، در راه مانده، گمشده، متواری، افراد نیازمند غیرحرفه ای، متکدیان)، پرتو(ویژه کودکان بدسرپرست، بی سرپرست و در معرض آسیب)، بهاران(ویژه معتادان بهبودیافته)، مدارس صبح رویش(ویژه کودکان کار)، مراکز بهبودی، همراه سرا و پایگاه خدمات اجتماعی با ظرفیت 13 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم اداره و راهبری می کند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.