به گزارش ایرنا، سید رسول میرلوحی عضو شورای شهر روز سه شنبه در بیست و هفتمین جلسه شورا پس از ارائه گزارش مهدی حجت معاون شهرسازی شهردار تهران گفت: با توجه به اجماع نظری که در همه در تهران به آن رسیده اند، استدعا دارم روند کار حوزه شهرسازی تسریع شود.
وی با بیان اینکه آهنگ کار در معاونت شهرسازی باید جدی تر باشد گفت: باید زودتر طرح نوسازی بافت فرسوده در تهران به شورا ارائه شود.
محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز گفت: انتظار از حجت این بود که مجموعه ای ازسیاست های اصلی حوزه شهرسازی ارائه می شد.
وی گفت: مجموعه شورا و افرادی که ماموریت شهرسازی و معماری را دارند می خواهند بدانند این معاونت چه برنامه ای برای رویکردها دارد.
سالاری با بیان اینکه در سخنان حجت اصل مبحث شهرسازی ارائه نشد، گفت: انتظار می رفت معاون شهردار تهران با ارائه پاورپونت مباحث را مطرح کنند.
وی با انتقاد از عدم ارایه راهکارها و رویکردهای معاونت شهرسازی عنوان کرد: شهرسازی به محل درآمدزایی تهران تبدیل شده و باید مشخص شود که اکنون معاونت چه برنامه ای را در این خصوص دارد.
احمد مسجد جامعی نیز با بیان اینکه حوزه شهرسازی مورد بی مهری قرار گرفته است، گفت: عملیاتی نشدن شاخص های شهرسازی یکی از مشکلات این حوزه است.
وی تاکید کرد: هر نقطه شهر دارای شرایط منحصر به فردی است و باید اعتبار خاص خود را داشته باشد در حالیکه اعتبار حوزه شهرسازی همه مناطق تهران یکسان است.
وی خواستار تعریف نظام منطقه بندی شهر تهران شد.
شهربانو امانی نیز با اشاره به برون سپاری فعالیت های شهرداری در حوزه شهرسازی گفت: در این خصوص باید گزارشی ارائه شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر از آب شرب برای ساخت و ساز استفاده می شود گفت: بطور جدی باید از مصرف آب شرب در ساخت و ساز جلوگیری شود.
وی کیفیت پایین مصالح و مشکل سازه را یکی دیگر از مشکلات این حوزه عنوان کرد.
امانی با اشاره به ضرورت اجرای مشوق های ساخت و ساز در بافت فرسوده گفت: باید برنامه مشخصی در این حوزه ارایه شود.
مرتضی الویری گفت: تنها اقدام عملی حوزه شهرسازی دو بخشنامه ای بود که شهردار تهران صادر کرد اما باید گفته شود این دو بخشنامه چه اقدام عملی را به دنبال داشته است.
وی گفت: انتظار طبیعی این است که ساخت و ساز در کسل های شناخته شده باید ممنوع شود .
وی با بیان اینکه طرح جامع و تفصیلی شهر تهران باید بازنگری شود، اما باید مشخص شود که تا کنون چه اقدامی در این خصوص انجام شده است.
محمدجواد حق شناس گفت: این معاونت می تواند هویت یکپارچه را برای تهران به ارمغان آورد.
وی میزان اعتبار این معاونت را یکی از مشکلات آن عنوان کرد و گفت: این اعتبارات که تخصیص داده نشده، از مشکلات حوزه است.
وی خواستار اهتمام جدی به بازنگری طرح جامع و تفصیلی، مشخص شدن حریم تهران، عدم نگاه درآمدزایی به صدور پروانه ها، تامین هزینه احیای بافت فرسوده را از جمله درخواست ها از حوزه شهرسازی عنوان کرد.

*رسولی امکان سازگاری یک عالم در جایگاه اجرایی ممکن است یا خیر
وی گفت: شما بیش از حد در این دستگاه اجرایی بخشی نگر هستید و بهتر از شهر زنده است.
وی با بیان اینکه مخالف ادامه فروش تراکم هستیم گفت: اما این رویکرد نباید موجب توقف ساخت و ساز شود.
وی از حجت خواست از ادبیات مدرسی خارج و به ادبیات اجرایی روی آورید.
مجید فراهانی نیز با تاکید بر اینکه ایجاد درآمد پایدار خواسته شورای پنجم است، گفت: امروز 70 درصد درآمد شهر با فروش شهر است.
وی با بیان اینکه شهرموجود زنده است، گفت: بر اساس برنامه تنظیم شده از هشت منطقه تهران بازدید کرده و شاهد حجم زیادی از شکایات در حوزه شهرسازی بودم.
ناهید خداکرمی با بیان اینکه هزاران مجوز در فروردین تا مرداد صادر شده گفت: اینها به سرعت در حال گودبرداری اند و رویکرد اخلاقی و اجتماعی در ساخت و سازها نداریم.
وی گفت: معاونت شهرسازی چه برنامه ای در ایجاد مسئولیت اجتماعی،ساخت و سازها دارد.
وی افزود: به برنامه انقلابی برای اصلاح مدیریت جهادی شهرسازی داریم.
افشین حبیب زاده عضو دیگر شورا گفت: هر کسی با تخصص و بدون تخصص نمی تواند در تهران ساخت و سازکند و ادامه این روند از سوی شهروندان قابل پذیرش نیست.
وی گفت: در سیاست کلی نظام ابلاغی رهبری نیز به برخی امور اشاره شده گفت: اگر زلزله در کمین تهران است چرا اجازه نمی دهیم افراد بدون تخصص ساخت و ساز کنند.
حسن خلیل آبادی عضو دیگر شورا نیز به واگذاری یک خانه تاریخی به بخشی از اداره معاونت شهرسازی تذکر داد.
علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نیز گفت: با بررسی انجام شده در طرح های حوزه شهرسازی و معماری مسکوت می ماند.
وی با بیان اینکه طرح ها به اسناد تبدیل و به کتابخانه می رود خواستار بررسی این موضوع شد.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به ترافیک ایجاد بر اثر ساخت مال ها در تهران، خواستار ایجاد پیوست ترافیکی مجتمع های تجاری کوروش ، پالادیوم و ارگ شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهران/7244/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.