بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بهتر است منبع درآمد پایدار تهران و سایر شهرهای کشور از محل عوارض صدور پروانه‌ها و مجوزها به سمت بهره‌برداری تغییر مسیر دهد.

 

به گزارش جماران؛ سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از تدوین لایحه و طرح درآمد پایدار شهرداری‌های کشور در دولت و مجلس خبر داد و گفت: کمیته‌هایی به صورت مجزا در دولت و مجلس در پی یافتن راه‌هایی برای شناسایی منابع پایدار درآمدی برای شهرداری‌ها هستند که در نهایت در دیگر تلفیق می‌شوند.

صدیف بدری از ساماندهی عوارض وصولی کلان‌شهر تهران و سایر شهرهای کشور در قالب طرح درآمد پایدار شهرداری‌های کشور تا پایان سالجاری خبر داد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: بهتر است منبع درآمد پایدار تهران و سایر شهرهای کشور از محل عوارض صدور پروانه‌ها و مجوزها به سمت بهره‌برداری تغییر مسیر دهد تا به بهانه تامین درآمد برای شهرداری‌ها تراکم‌فروشی بدون توجه به پیامدهای شهری، اجتماعی و روانی آن تداوم نیابد.

بدری با اشاره بخشنامه‌ ممنوعیت صدور هر گونه هولوگرام جدید توسط شهرداری تهران، گفت: بخشنامه توقف صدور هولوگرام‌ها که در حقیقت هزینه غیر نقدی است که شهرداری در ازای بدهی به طلبکارانش می‌دهد، سلیقه شخصی شهردار تهران است اما ایشان باید به حق و حقوقی که برای مردم به واسطه این هولوگرام‌ها صادر شده توجه داشته باشد. راستی‌آزمایی این هولوگرام‌ها نیز باید با سرعت و دقت بالایی انجام شود تا خدای نکرده مردمی که این هولوگرام‌ها در اختیارشان است، متضرر نشوند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس رفع آلودگی هوا، ساماندهی ترافیک، بهبود شرایط محیط زیست، توسعه قطار شهری، بازسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی و صادر نکردن مجوزهای جدید ساخت و ساز فراتر از طرح جامع و تفضیلی شهر تهران را از مهمترین اولویت‌هایی دانست که شورای شهر و شهردار جدید تهران باید به آنها توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.