«شهردار تهران روز گذشته و به منظور رفع ابهامات و اشکالات مربوط به صدور و کارسازی هولوگرام‌ها و همچنین برای مدیریت بهینه درآمدها و منابع نقدی، با صدور بخشنامه ای صدور هرگونه هولوگرام مربوط به عوارض ساختمانی را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد».
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران
، سمیع الله حسینی مکارم با اشاره به بخشنامه شهردار تهران درخصوص ممنوعیت صدور هرگونه هولوگرام عوارض ساختمانی افزود: هرکسی با دادن این هولوگرام‌ها به شهرداری‌های مناطق می‌توانست پروانه دریافت کند.
وی اظهار کرد: در این میان خرید، فروش و واگذاری این هولوگرام‌ها با ابهامات فراوانی روبرو شده بود که با بخشنامه روز گذشته شهردار تهران مبنی بر ممنوعیت صدور هرگونه هولوگرام مربوط به عوارض ساختمانی تا اطلاع ثانوی از این امر جلوگیری می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه این تصمیم در راستای شفافیت و انضباط مالی در شهرداری تهران اتخاذ شده اظهار کرد: با توقف موقت صدور هولوگرام عوارض ساختمانی یک اتفاق خوب در مسئله دریافت‌ها و پرداخت‌های مربوط به شهر تهران رخ می‌دهد.
حسینی مکارم با بیان اینکه برای اتخاذ چنین تصمیمی بررسی های فراوانی از ابتدای شروع به کار دوره جدید مدیریت شهری انجام گرفته خاطرنشان کرد: این نخستین گام شهرداری تهران در جهت شفافیت و انضباط مالی در اداره شهر به شمار می رود.
وی با تاکید بر اینکه با حضور کارشناسان خبره مالی و اقتصادی جریان مالی که تاکنون سرازیر شده، بررسی می‌شود افزود: با این اقدام، علاوه بر آنکه جلوی فساد گرفته می شود اشکالات چرخه موجود نیز شناخته و رفع خواهد شد.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران تصریح کرد: از آنجایی که فرآیند مربوط به هولوگرام‌ها قابل رصد نبود چنین تصمیمی از سوی شهردار تهران گرفته شد.
وی گفت: هولوگرام ها باید قابلیت استناد و نظارت برای همه اعم از مردم، مدیران شهری و اعضای شورای شهر داشته باشند.
حسینی مکارم با بیان اینکه طبق بخشنامه‌ای صادره از سوی شهردار تهران مقرر شد هولوگرام‌هایی که اکنون دست مردم و کارگزاران است قبل از آنکه به شهرداری مناطق برود، به کمیته‌ای تخصصی شکل گرفته در سازمان املاک و مستغلات شهر تهران ارجاع داده شود.
وی خاطرنشان کرد: این کمیته نسبت به راستی‌آزمایی هولوگرام اقدام خواهد کرد و در صورت وجود هر گونه مشکل، اقدام در خصوص آن هولوگرام متوقف می شود.
به گفته وی شهرداری با دادن هولوگرام‌های عوارض ساختمانی به کارگزاران، سبب می‌شود تا پرداخت مطالبات پیمانکاران از روش های مختلفی از جمله منابع نقدی، اجناس و ملک انجام شود.
حسینی مکارم با اشاره به اینکه مشکل از زمانی ایجاد می شود که پای مودیان نیز به چرخه دریافت و پرداخت‌ها با هولوگرام‌ها باز شود افزود: پیش از اینها شهرداری برای گرفتن طلب خود از مودیان می خواسته با کارگزاران وارد مذاکره شود و از محل ملک و مستغلات خودش به کارگزاران بدهند، اما در عمل و به مرور پول نقد بیشتری به کارگزاران داده می‌شد.
وی با بیان اینکه این موضوع نیز می‌توانست منشا سوءاستفاده باشد خاطرنشان کرد: ضمن اینکه رصد پول‌های دریافتی به خاطر عدم ورود به خزانه نیز امکان پذیر نبود که اکنون جلوی این مسئله گرفته شده تا ورودی و خروجی از خزانه باشد.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد: علاوه بر آن مقرر شده تا همه منابع نقدی مودیان شهرداری (آنهایی که پروانه ساختمانی می‌گیرند یا به هر دلیلی باید پولی را به شهرداری پرداخت کنند) به جای پرداخت به کارگزاران به خزانه شهرداری تهران واریز شود.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.