به گزارش ایرنا، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی از مهمانان خارجی شرکت کننده در سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع «وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی» روزدوشنبه به مقام شامخ امام (ره) ادای احترام کردند.
شرکت کنندگان در این مراسم، ضمن نثار تاج گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ امام راحل ادای احترام کردند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه موضوع وحدت مسلمانان از آرمان های مهم و اساسی حضرت امام خمینی(ره) بود به خبرنگاران گفت: سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی در مسیر تحقق آرمان های بلند امام راحل برای انسجام و اتحاد دنیای اسلام تشکیل شده است و امروز شرکت کنندگان در این کنفرانس با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های بلند ایشان تجدید بیعت کردند.
آیت‌الله اراکی ادامه داد: اسلام دین وحدت است و تمامی انبیاء الهی برای اتحاد و متحد سازی بشر آمده اند چرا که اگر این مهم اتفاق بیافتد جامعه بشری طعم خوش صلح، عدالت و فضیلت را خواهد چشید.
وی برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی را گام موثری در جهت همفکری علمای اسلام و صاحب نظران در برای رسیدن به وحدت جهان اسلام ارزیابی کرد و اظهار داشت: پیشنهادها و سخنرانی هایی که علما و صاحب نظران جهان اسلام در سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی می کنند مانند سال های گذشته بسیار اثرگذار و عملی هستند.
آیت الله اراکی ادامه داد: اکنون که داعش و تکفیری ها شکست خورده اند دنیای اسلام وارد مرحله جدیدی از حیات پربرکت خود شده است که باید برنامه ها و طرح های پیشنهادی در این کنفرانس متناسب با این مرحله جدید جهان اسلام باشد.
سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی با شرکت 220 شخصیت برجسته خارجی از 93 کشور جهان و 300 مهمان داخلی از فردا (سه شنبه) کار خود را آغازمی کند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امیر جعفری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 3218 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.