مدیر مرکز جامعه‌ المصطفی‌ العالمیه مشهد به عنوان میزبان این همایش گفت: در مجموع 165 مقاله به دبیرخانه ارسال و در پایان این رویداد علمی و پژوهشی از هشت مقاله برگزیده تقدیر شد.
حجت‌الاسلام محمدحسین مهدوی ‌مهر افزود: همچنین در این چارچوب کمیسیونهای علمی همایش در سه موضوع بازخوانی تمدن اسلامی، جهانشهر معنوی و مشهدالرضا جهانشهر معنوی با حضور اندیشمدان حوزوی و دانشگاهی داخلی و خارجی برگزار شد.
وی ادامه داد: با توجه به سابقه تاریخی و تمدنی مشهد و وضعیت فعلی این شهر در دو حوزه زیارتی و گردشگری به دنبال معرفی هرچه ‌بهتر این جهانشهر مذهبی هستیم. در سطح جهان تعداد کمی از شهرها به عنوان شهرهای جهانی معرفی شده اند. با توجه به وجود بارگاه منور رضوی و سابقه دینی و تمدنی برای جهانشهر مشهد قید معنوی هم اضافه شد. امید است با تلاش و کوشش همگانی این مهم را در عمل نشان دهیم.
مدیر مرکز جامعه‌ المصطفی‌ العالمیه مشهد گفت: مرکز علمی، پژوهشی، حوزوی و دانشگاهی جامعه‌المصطفی‌العالمیه مشهد همزمان با رویداد مشهد 2017 و انتخاب این شهر از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اقدام به برگزاری این همایش نمود.
وی افزود: مرکز جامعه‌المصطفی‌العالمیه 60 دفتر فعال در شهرهای قم، مشهد، تهران، اصفهان، گرگان و تبریز دارد و تاکنون دهها هزار دانش آموخته علمی و حوزوی در سطح کشور تربیت کرده است.
او مهمترین وظیفه مراکز جامعه‌المصطفی‌العالمیه را نشر و گسترش علوم فقهی و اسلامی اعلام و بیان کرد: تاکنون پنج هزار طلبه در این مجموعه در مشهد تحصیل کرده‌اند که از این تعداد 2 هزار نفر مشغول به تحصیل هستند و سه هزار نفر دانش آموخته شده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سیاستگذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام یک چشم‌انداز10 ساله را می طلبد. با موافقت آیسسکو تا سال 2029 میلادی که شهری دیگر از جمهوری اسلامی ایران به این پایتختی معرفی خواهد شد مشهد از این عنوان بهره‌مند خواهد بود.
سید سعید سرابی افزود: سال 2017 اقدامات بسیار ارزشمندی در مجموعه جامعه ‌المصطفی‌ العالمیه صورت پذیرفت و به عنوان دبیر این رویداد ازعوامل این مجموعه قدردانیم. آثار شاخص نخبگان این رویداد علمی و پژوهشی در قالب کتابی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ چاپ خواهد ‌رسید.
مراسم پایانی این همایش دو روزه با مشارکت 20 مرکز علمی و دانشگاهی ایران و سه مجموعه علمی و دانشگاهی از اندونزی، لبنان و آمریکا در سالن قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.
خبرنگار: ناصراسدزاده **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.