به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک میلاد فرخنده پیامبر‌(ص) اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) که در تقویم ملی کشور به نام روز اخلاق و مهرورزی نامگذاری شده، بیش از 30 فرهنگسرا در 22 منطقه شهر تهران با برگزاری برنامه‌هایی به استقبال این روز می‌روند.
وی با بیان اینکه محور فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته وحدت، سیره و سبک زندگی رسول الله (ص) است، افزود: این برنامه‌ها با هدف تبیین رفتار پیامبر(ص) با قشر جوان به عنوان مهمترین موضوع در طول این هفته انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام ناصری‌پور برپایی جشن را از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته وحدت عنوان کرد و گفت: جمعه گذشته و جمعه هفته پیش‌رو برنامه «آدینه‌ها عیدند» در فضای فرهنگی شهر تهران با موضوع سیره و سبک زندگی رسول‌الله(ص) برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری سومین همایش «مشق صلوات» اظهار کرد: این همایش خوشنویسی همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) روز سه‌شنبه 14 آذرماه ساعت 14 تا 17 با حضور بیش از 300 هنرمند خوشنویس در گرایش‌های نستعلیق، ثلث، شکسته‌های نستعلیق، نسخ و نقاشی‌خط توسط فرهنگسرای بهاران در منطقه 17 برگزار می‌شود.
وی، افزایش سطح معنویت در جامعه از طریق یادآوری ذکر صلوات، ایجاد بستری مناسب برای اندیشیدن و تعمق جامعه هنری کشور به ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم (ص) و خلق آثار هنری به منظور پاسداشت معنا و مفهوم ذکر صلوات را از جمله اهداف همایش «مشق صلوات» عنوان کرد.
حجت‌الاسلام ناصری پور، تولید و رونمایی از نماهنگی با موضوع سیره پیامبر(ص) توسط فرهنگسرای خاتم و برگزاری جشن «کتاب یار» را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته وحدت عنوان کرد و گفت: این جشن به مناسبت اولین آیاتی که بر پیامبر نازل شد، روز سه‌شنبه، 14 آذرماه، با حضور همه دست‌اندرکاران کتاب و کتاب‌خوانی و مجموعه مدیریت شهری شهرداری تهران برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری چهار محفل شب شعر نبوی با موضوع میلاد پیامبر(ص) در کانون‌های ادبی افزود: برنامه‌های منطقه‌ای ویژه‌ ای نیز به یاد و نام پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ برگزار می‌کنند.
وی با بیان اینکه روز ولادت حضرت محمد(ص)-چهارشنبه(15آذرماه) تمامی فرهنگسراهای شهر تهران دایر است، اظهار کرد: بعداز ظهر این روز جشن ویژه ای در میدان امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام ناصری‌پور درباره برنامه‌های مناطق مختلف پایتخت به مناسبت هفته وحدت گفت: برگزاری شب شعر در منطقه 2 به عنوان موغام عاشیقی، جشن دیباچه آفرینش و مسابقه باغبان اندیشه، برنامه‌های خنیاگران سرزمین مادری، سومین همایش موسیقی‌شناسی و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت در منطقه 3 و نقد و بررسی کتاب از دیگر برنامه‌های هفته وحدت در فرهنگسراهای پایتخت است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری برنامه «رحمة للعالمین» در فرهنگسرای سرو افزود: برنامه عطر سجاده‌ها به بحث تکالیف الهی و بایدها و نبایدهای این موضوع می‌پردازد.
وی گفت: برنامه میراث نبی (مسابقه طرح مهرورزی) در منطقه 5، برنامه‌های آب زنید راه‌ را، جشن میلاد شفیع رحمت و جشنواره پوستر خورشید حجاز در منطقه 7، ویژه‌برنامه فروغ ابدیت با محوریت کتاب و برگزاری جشن هایی با عنوان «پیامبر خوبی‌ها» و «مهر الهی» در منطقه 9 برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام ناصری‌پور، ویژه‌برنامه «نعت خورشید» در فرهنگسرای رازی، نقش قلم 3 و زمزمه ملائک در منطقه 14، جشن موسیقی‌های آیینی و سنتی، برنامه رسول مهر و رسول مهربانی در منطقه 16، ویژه برنامه نگین رسالت در منطقه 19، آخرین فرستاده در منطقه 20، ویژه‌برنامه ستاره‌ هدایت و رسول صادق در فرهنگسرای تهران و ویژه برنامه رسول مهربانی‌ در فرهنگسرای قرآن را از دیگر برنامه های فرهنگسراهای تهران در هفته وحدت برشمرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.