به گزارش ایرنا، محمد سالاری روز یکشنبه در بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جریان معرفی 2 عضو شورا برای حضور در شورای سرمایه گذاری شهرداری تهران افزود: در نامه شهردار تهران آمده که با عنایت به تغییر رویکرد شهرداری برای سیاستگذاری، تدوین راهکارهای اجرایی، استفاده حداکثری از مشارکت بخش عمومی و خصوصی در اداره امور شهر و برون سپاری و یا واگذاری پروژه های نیمه تمام و یا در حال بهره برداری به بخش خصوصی، شورای سرمایه گذاری در شهرداری تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: سابقه خوبی از تشکیل شوراهای موازی در شهرداری تهران نداریم و این شوراها در مدیریت شهری گذشته محملی برای اتخاذ تصمیاتی بود که اختیارات نظارت را از شورا می گرفت.
وی افزود: ابتدا می بایست آیین نامه، اساسنامه، چارچوب و شرح وظایف این شورا در صحن شورای شهر مطرح و مورد بررسی اعضا قرار بگیرد.
به گفته سالاری، درحال حاضر علاوه بر کمیسیون های مرتبط در شورا، معاونت مالی و اقتصادی، سازمان سرمایه گذاری، شرکت سرمایه گذاری شهر و ده ها شرکت و سازمان مشابه در مجموعه شهرداری تهران فعال هستند.
وی با اشاره به شیوه نامه امور سرمایه گذاری و مشارکت در شهرداری ها که در سال 91 توسط وزیر کشور به تمامی شهرداری ها ابلاغ شده، گفت: در این مصوبه که تبدیل به قانون شده آمده است تصمیمات در خصوص سرمایه گذاری و مشارکت در شهرداری ها باید در شوراهای شهر به تصویب برسد.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار: محسن فتاحی
تهران/7244/9343**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.