به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی باغ کتاب؛ سیدمحمود میرلوحی در حاشیه بازدید از باغ کتاب تهران با اشاره به اینکه باغ کتاب و پل طبیعت ظرفیت های گردشگری خوبی هستند، اظهار کرد: این مجموعه با توجه به پرداختن به کتاب، فرهنگ و مباحث علمی ظرفیت بزرگی برای کودکان و نوجوانان است.
وی، آموزش های محیط زیستی را یکی دیگر از ملزومات آموزشی برای کودکان و نوجوانان دانست که باغ کتاب به خوبی به آن پرداخته است.
میرلوحی با بیان اینکه مکان های استراحت و پذیرایی های سنتی که مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی ست، باغ کتاب تهران را جذاب کرده، افزود: اینها را باید آغاز راه بدانیم و از هر قسمت این مجموعه به طور بهینه استفاده کنیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در بازدید سر زده ای که از باغ کتاب داشتم متوجه استقبال خوب از این مجموعه شدم، اظهار کرد: نگاه اهالی فرهنگ، هنر و نشر به این مجموعه برایم مهم بود و اینکه تاکنون دیدگاه ها منفی نبوده خوب است.
وی با بیان اینکه باید به گونه ای رفتار کنیم که مولفین و ناشرین بدانند باغ کتاب رقیب آنان نیست، گفت: شهردار تهران هم در برنامه ای که به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دادند این موضوع را متذکر شدند و شورای پنجم هم توجه دارد که باغ کتاب به رقیبی برای بخش خصوصی تبدیل نشود.
میرلوحی افزود: مجموعه های فرهنگی همچون باغ کتاب باید مستقل کار کنند، البته ما از ظرفیت های دولت و شهرداری برای رفع موانع و تسهیل امور این مجموعه کمک می گیریم اما در شعر، موسیقی، هنر، سینما، تئاتر، کتاب، نقاشی و ... استقلال و استغناست که باعث می شود این هنرها بتراوند و بجوشند مانند شعرا که اگر دولتی شوند به پایان دوره حرفه ای کاری خود می رسند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با ابراز خرسندی از ظرفیت علمی، فرهنگی و هنری مجموعه باغ کتاب تهران گفت: این مجموعه باید کانونی برای حمایت از فعالان فرهنگ و هنر باشد.
مجموعه باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)، از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.
وسعت این مجموعه فرهنگی110 هزار متر مربع است که 65 هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد.
این مجموعه شامل کتابفروشی های کودک و نوجوان، فروشگاه لوازم التحریر، اسباب بازی و محصولات فرهنگی، باغ علم کودک، باغ علم نوجوان، باشگاه رباتیک، مرکز رویدادهای علمی، کتابفروشی و فروشگاه محصولات فرهنگی بزرگسال، سینما و گالری هنر است.
مجموعه باغ کتاب تهران روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 21 و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 تا 22 میزبان علاقه مندان است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.