ذهره عبادتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته یک بهله جوجه عقاب دشتی که از ناحیه کتف مصدوم شده بود توسط شهروند دوستدار محیط زیست به این اداره تحویل داده شد و به منظور درمان و بازگشت به طبیعت به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان انتقال داده شد.
وی افزود: شهرستان ری دارای چند تالاب و دریاچه طبیعی و زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر است که در نیمه دوم سال و نزدیک شدن به فصل سرما، امکان آسیب پذیری این گونه ها به نسبت بیشتر می شود، از این رو یگان حفاظت محیط زیست انجام گشت و پایش محیط زیست طبیعی و برخورد با شکارچیان و صیادان غیرمجاز را با اولویت در دستور کار قرار داده است.
وی با قدردانی از همیاران محیط زیست که با اطلاع رسانی سریع در راستای اهداف سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می نمایند ، گفت: درسال جاری دستورالعملی از سوی اداره کل متبوعه مبنی بر صدور پروانه و یا اجازه شکار پرنده ابلاغ نگردیده است بنابراین هرگونه شکار پرنده مغایر با ضوابط ملاک عمل بوده و در صورت مشاهده برخورد قانونی با متخلفین صورت می پذیرد.
وی عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با پرندگان و حیوانات زخمی حیات وحش در محل سکونت خود، بلافاصله با شماره های 55026121 – 55028242 تماس حاصل کنند و یا جهت تحویل به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری اقدام نمایند .
عقاب دشتی؛ پرنده شکاری نسبتاً بزرگی است که سینه ای پهن و بال های بلندی دارد. این پرنده پر و بالی قهوه ای رنگ دارد و رنگ کلی بدن آن از قهوه ای تیره تا شکلاتی روشن (کرم رنگ) متغیر است و معمولاً رنگ پرهای پشتی بالای گردنش کمی روشن تر است.
این عقاب دراستپ‌ها و دشت‌های وسیع پر بوته ولی بی درخت روی زمین و تپه‌های کوچک آشیانه می سازد و از جمله پرندگان بومی و کمیاب ایران است و نیز به صورت مهاجر عبوری دیده می شود.
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری به لحاظ وسعت مناطق چهارگانه هفت هزارو 274 هکتار از منطقه حفاظت شده جاجرود و ۵۷۶ هکتار از پارک ملی سرخه حصار و خجیر را در اختیار دارد.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.