به گزارش ایرنا حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند در مسجد جامع این شهر با تسلیت شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: قرآن کریم مسلمانان را با هم برادر می داند و خداوند متعال می فرماید اگر مومنان با هم اختلافی پیدا کردند باید بین آنان صلح برقرار کرد و پیامبر اکرم (ص) نیز فاصله میان فقیر و غنی را برداشت و تبعیض های نژادی را از بیخ و بن برکند.
وی با بیان اینکه تیره شدن رابطه بین مردم ریشه کن کننده دین است، خاطرنشان کرد: شیطان و دشمنان همواره سعی کردند بین مومنان و بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و این مهم را از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در ایران و دیگر کشورهای جهان با تشکیل گروه های معاند، منافقین و جاسوسان و همچنین گروهک های تروریستی شاهد هستیم.
نماینده ولی فقیه در شهرستان دماوند با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی بارها این خطرات را گوشزد کردند و همگان را بر وحدت ملی تشویق کردند، گفت: با توجه به شرایط حساس جهانی و منطقه ایی که دشمنان قسم خورده ما مخصوصا آمریکا و اسرائیل بغض و کینه خود را علنی کردند، باید هوشیار باشیم.
وی با بیان اینکه عمل به دستور قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) موجب حفظ کشتی انقلاب می شود، افزود: باید برای منافع ملی تلاش کنیم و قدر این وحدت و همدلی را که بین مردم و مسئولان است بدانیم؛ امروز همه دنیا این وحدت و همدلی ملت ایران را در حادثه زلزله غرب کشور دیدند.
امام جمعه شهرستان دماوند گفت: همه ما در غم فقدان پدران، مادران و فرزندان از دست رفته مردم کرمانشاه شریک هستیم و این حادثه آزمایش الهی برای همه ماست تا با صبر خود و کمک رسانی و از خودگذشتگی قدم به خدمت برداریم.
وی افزود: همه ما به ویژه مردم شهرستان دماوند نیز در بازسازی و کمک به عزیزان زلزله زده سهمی دارند و آنطور که مطلع شده ام، قرار است یکی از روستاهای کرمانشاه به نام قلعه ذهاب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دماوند، پردیس و فیروزکوه واگذار شود تا کمک های نقدی و غیر نقدی مردم به دست زلزله زدگان این روستا برسد که این حرکت ارزشمندی است.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشاردهنده:معصومه آقا امینی
تهرام/7246//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.