به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز چهارشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان ورامین به منظور ساماندهی کمک های مردمی برای ارسال به مناطق زلزله زده کرمانشاه در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار کرد: وقوع زلزله در کشور ، هشداری برای تمامی مردم و مسئولان در پیشگیری از حوادث ناشی از این دست بلایای طبیعی است چرا که کشور بر روی کمربند زلزله قرار دارد.
وی افزود: هر منطقه و روستای شهرستان باید از نقشه راهی منسجم و جامع برخوردار باشد که در آن فاصله روستاها ، جمعیت مناطق مختلف شهری و روستایی ، زیرساخت ها ، میزان تراکم جمعیت و راه های دسترسی به خوبی مشخص شده باشد.
یوسفی بیان کرد: این که پس از وقوع زلزله ، برنامه منسجمی برای نجات مصدومان وجود ندارد به این دلیل است که آمادگی لازم برای مقابله با چنین حوادثی وجود ندارد و باید با اجرای منسجم و مستمر مانورهای تخصصی ، آمادگی نیروهای امدادی در مواجهه با حوادث غیر مترقبه را حفظ کرد.
وی بیان کرد: مردم و مسئولان شهرستان ورامین به منظور همدردی با مردم زلزله زده غرب کشورو کرمانشاه ، بیش از 4 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی را جمع آوری کرده و به کرمانشاه ارسال کردند.
فرماندار ورامین تصریح کرد: پایگاه های جمعیت هلال احمر در میادین و خیابان های اصلی شهرستان مستقر بوده و کمک های مردم را برای ارسال به کرمانشاه جمع آوری می کنند.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9و33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.