به گزارش ایرنا ، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین در آئین افتتاح این کتابخانه گفت : مطالعه و کتابخوانی سهم قابل توجهی از فرهنگ کشور را تشکیل می دهد و تمامی بزرگان از کتابخوانی به مدارج عالی دست پیدا کرده اند.
عباسعلی سعیدیان گفت : فرهنگ کتابخوانی زمانی در جامعه رشد و گسترش پیدا می کند که مسئولین و متولیان امر فرهنگ جامعه خود قائل به آن بوده و به آن اهتمام داشته باشند تا بتوانند با برنامه ریزی مناسب این فرهنگ را در جامعه ترویج دهند .
وی تصریح کرد : نباید به بهانه کمبود اعتبارات از کنار جایگاه مهم تحقیق ، فعالیت های علمی و مطالعه گذشت بلکه باید با استفاده از امکانات موجود در هر مجموعه ، فرهنگ سازی و تشویق مردم به حضور در کتابخانه ها ، فرهنگ کتابخوانی را در بین اقشار مختلف جامعه ترویج کرد.
وی بیان کرد: شهرستان ورامین قطب کشاورزی و دامپروزی است و کتب تخصصی مربوط به حوزه های مختلف کشاورزی باید در کتابخانه ها وجود داشته باشند تا مراجعه کنندگان بتوانند از این کتب استفاده کنند.
سعیدیان تصریح کرد: برخی از کتب تخصصی موجود در کتابخانه ها ؛ قدیمی است که باید با توجه به پیشرفت های علمی صورت گرفته در حوزه کشاورزی ، این کتب نیز به روز رسانی شود تا نیاز مخاطبین در این حوزه برطرف گردد.
از 20 آبان هفته کتابخوانی نامگذاری شده است.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.