به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری با بیان اینکه آمریکایی ها همیشه به دنبال منافع خود از دیگر ملت ها هستند، گفت: علت دشمنی آمریکا با نظام، رهبری و ملت مسلمان ایران به خاطر این است که نمی تواند به منافعی دست یابد.
وی ادامه داد: اگر آمریکایی ها با کلیت دین مبین اسلام مشکل داشتند؛ تنها با کشورهای اسلامی به مشکل برمی خوردند؛ ولی می بینیم که امروز آمریکایی ها با کشورهایی مانند اکراین هم که نمی تواند منافع آنها را تامین کند نیز دشمنی می کند.
شاهچراغی با بیان اینکه آمریکایی ها نزد ملت ایران پرونده سیاهی دارند، افزود: آمریکایی ها در دوران هشت سال دفاع مقدس، کودتای نوژه، حمایت از گروه های منافق و انهدام هواپیمای مسافربری ایران از خود خاطره خوبی درملت ایران ایجاد نکرده اند.
وی خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکا آنچنان بدعهد و پیمان هستند که حتی به هم پیمانان خود مانند صدام حسین در عراق و حسنی مبارک در مصر بدلیل اینکه نتوانستند منافع آنان را تامین کنند نیز رحم نکردند.
شاهچراغی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه روز استکبار ستیزی 13 آبان قرار داریم، بیان داشت: ملت بزرگ ایران باید در این روز در کنار دانش آموزان در راهپیمایی استکبار ستیزانه حضور داشته باشند و با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا بار دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک بگویند و سیاست های خصمانه آمریکا را محکوم کنند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع پیاده روی اربعین و ارزش معنوی زیارت امام حسین(ع) اشاره کرد و عنوان داشت: حضور بیش از 20 میلیون زائر اربعین حسینی در تاریخ بی نظیر است.
شاهچراغی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در آستانه روز فرهنگ عمومی قرار داریم، ابراز داشت: فرهنگ و ارزش های انقلاب ریشه در فرهنگ ناب اسلامی دارد و امروز باید شورای امور فرهنگی کشور در برابر حفظ ارزش های انقلاب بیش از گذشته تلاش و کوشش نماید.
3218 ** 6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.