حسن رباطی روز چهارشنبه در بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) اظهارکرد: بیشتر صورت وضعیت های مالی سال های گذشته شهرداری تهران نشان از وجود دیون انباشته است که برای چند سال آینده نظام برنامه ای آن را مختل خواهد کرد.
وی ادامه داد: برای حل این مشکل باید نظام بودجه بندی بر حسب برنامه زمانی منظم مرتب شود و در این مسیر گام بلندی نمی شود برداشت مگر اینکه شهرداری با یک سری کارکردهای مثبت و خرد کردن تعهدات امکان پذیر است.
رباطی گفت: براساس برنامه ای که شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران به آن رای دادند، بحث شکوفایی و مشارکت جمعی و ایجاد آسایش و آرامش برای شهر است.
وی با تاکید بر اینکه این مهم ایجاب می کند که شهرداری تهران براساس خردورزی و دانایی کار کند، گفت: متاسفانه در حال حاضر 80 درصد درآمد شهرداری ها از فروش تراکم، تثبیت واحدهای تجاری و جرائم ماده 100 تامین می شود که بعید به نظر می رسد از این پس به این درآمدها برسد.
رباطی افزود: فقط یک پنجم از این درآمدها به شکل پایدار است که شامل عوارض و ارزش افزوده هستند که این قابل قبول هم نیست چون به اندازه ای که برای یک محله، ناحیه یا منطقه از بابت زیرساخت ها و جمعیت آن بارگذاری شده است نیاز خودش را تامین نمی کند نمونه بارز آن بارگذاری مساحت پارکینگ های موجود در پایتخت است که در حال حاضر هم در هسته مرکزی شهر و هم در مناطق با کسری پارکینگ مواجه ایم.
وی با اشاره به اینکه این موضوع را در وضعیت ترافیکی، آلودگی هوا و مسائل اجتماعی شاهد هستیم، اظهار کرد: به نظر من یکی از سرلوحه برنامه های شهردار تهران، اصل برنامه محوری است و برای عملیاتی شدن این نیاز، لازم است افرادی توانمند و باتجربه در این امور به کار گرفته شوند.
رباطی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی مربوط به شهروندان ساکن در محلات است گفت:
باید با توجه به این اصل که هر محله ای چه سهمی از سرانه شهری در بر می گیرد سیاست گذاری شود به عبارتی با در نظر گرفتن دیون انباشته در شهرداری ها، پروژه ها را براساس محله محوری از سال 97 تا 1400 طی برنامه های چهارساله باید برنامه ریزی شود.

*تغییرات در شهرداری براساس معیار و شاخص ها صورت می گیرد
معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر 68 هزار و 400 نفر نیروی انسانی در شهرداری تهران مشغول به کار هستند گفت: با توجه به اینکه امروزه تمام انتصابات شهرداری تهران نگاه به درون بوده، از میان همکارانی که بیش از 2 دهه سابقه مدیریت شهری داشتند 13 نفر که آشنا به امور شهری، منطقه ای انتخاب و عهده دار این مسئولیت ها شدند تا برنامه های شهردار تهران محقق کنند.
وی تصریح کرد: بنا به فراخور هر منطقه شهردار آن منطقه انتخاب با در نظر گرفتن شاخص های پاک دستی، توانایی، تجربه و پذیرش مسئولیت و با رویکرد محله محوری منتصب شده اند.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است
خبرنگار: سید مجید بروجردی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/1109/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.